عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: تاکنون ۸۴ درصد دانش‌آموزان خوزستان در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند. به گزارش ایرنا کوروش مودت روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان بیان کرد: بخش عمده‌ای از دانش‌آموزان اندیکا در چهارمحال و بختیاری هستند اما جزو آمار اندیکا محسوب می‌شوند. وی افزود: برخی فرمانداران […]

عصر خوزستان:

۸۴ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال خوزستان واکسینه شدند

اهواز – ایرنا – مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: تاکنون ۸۴ درصد دانش‌آموزان خوزستان در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند.

به گزارش ایرنا کوروش مودت روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان بیان کرد: بخش عمده‌ای از دانش‌آموزان اندیکا در چهارمحال و بختیاری هستند اما جزو آمار اندیکا محسوب می‌شوند.

وی افزود: برخی فرمانداران به روسای آموزش و پرورش ابلاغ کرده‌اند تا زمانی که ۷۰ درصد دانش‌آموزان دز دوم واکسن را دریافت نکنند، مدارس حق فعالیت حضوری را ندارند که این مصوبه باید اصلاح شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان نیز گفت: معتقدیم که افزایش واکسیناسیون تنها از طریق آموزش و سواد سلامت محقق می شود؛ البته مسایل همه نقاط خوزستان به یک شکل نیست و باید برای هر شهر، برنامه‌ریزی متفاوتی انجام شود.

دکتر شکراله سلمان زاده افزود: به عنوان مثال شرایط فرهنگی در شادگان به شکلی است که از واکسن استقبال نمی‌شود لذا در چنین شرایطی، افزایش یک صدم درصد پوشش واکسیناسیون بسیار سخت است.

وی سخت‌ترین کار در حوزه سلامت را تغییر رفتار مردم دانست و بیان کرد: برای افزایش واکسیناسیون نمی توان از قوه قهریه استفاده کرد.

فرماندار کارون هم گفت: مردم این شهرستان برای تزریق واکسن به شهرستان اهواز که در مجاورت ما قرار دارد مراجعه می کنند و این موضوع آمار واکسیناسیون ما را پایین آورده است.

معصومه خنفری افزود: نمی‌توانیم به مردم بگوییم در اهواز واکسن دریافت نکنید در حالیکه مجزا کردن کارون از اهواز امکان‌ پذیر نیست.

وی گفت: جمعیت شهر کوت عبداله مرکز شهرستان کارون بیش از ۲ برابر شده اما ظرفیت شبکه بهداشت و درمان تغییری نکرده است و از این بابت با مشکل روبه رو هستیم و به امکانات و نیرو نیاز داریم.

وی افزود: شرکت‌های مستقر در منطقه، بابت طرح شهید سلیمانی کمک نمی‌کنند و تنها از اهواز پشتیبانی می‌کنند لذا دست مان در این زمینه خالی است.

فرماندار کارون ادامه داد: جمعیت ۱۲ تا ۱۷ ساله شهرستان کارون حدود ۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر است اما جمعیت دانش‌آموزی این شهرستان بر اساس اعلام آموزش و پرورش، ۱۳ هزار نفر است.

اکنون ۲ شهرستان خوزستان زرد و ۲۵ شهرستان آبی کرونایی هستند.

منبع: ایرنا