عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – دومین عمل مکانیکال ترومبکتومی مغزی، از سوی تیم تخصصی درمان بیماران سکته مغزی به سرپرستی دکتر شهرام رفیع متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ فوق تخصصی سکته مغزی در بیمارستان گلستان اهواز با موفقیت انجام شد. به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی […]

عصر خوزستان:

دومین عمل مکانیکال ترومبکتومی مغزی در خوزستان موفقیت‌آمیز بود

اهواز – ایرنا – دومین عمل مکانیکال ترومبکتومی مغزی، از سوی تیم تخصصی درمان بیماران سکته مغزی به سرپرستی دکتر شهرام رفیع متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ فوق تخصصی سکته مغزی در بیمارستان گلستان اهواز با موفقیت انجام شد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر شهرام رفیع دراین باره بیان کرد: بیمار هنگام خدمت در محل کار دچارسکته وسیع مغزی شد که فلج نیمه راست بدن و اختلال در تکلم را به دنبال داشت و هوشیاری در درک صحبت اطرافیان وجود نداشت.

وی افزود: این سکته وسیع نشان دهنده گرفتگی رگ بزرگی بود که انجام ام آرآی و بررسی وضعیت انسداد رگ های مغزی بیمار عملی سخت تر را پیش روی ما قرار داد.

رفیع ادامه داد: در این عمل سه ساعته، رگ‌های بیمار کاملا باز شد و لخته خون خارج شد.

این متخصص مغز و اعصاب گفت: روز پس از عمل، بیمار تکلم خود را به دست آورد و حرکات دست و پاهای فرد به حالت عادی برگشت.

نیمه آبان امسال نیز عمل پیچیده مکانیکال ترومبکتومی برای نخستین بار در خوزستان انجام شد، در این نوع عمل معمولا در ۶ ساعت اول ابتلا به سکته مغزی قابل انجام بوده و بهترین نتیجه را در چند ساعت اول دارد.

منبع: ایرنا