عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – تیم‌های فوتبال صنعت‌نفت آبادان و پرسپولیس تهران در حالی فردا در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم می‌روند که ۲ تیم برای بهبودی شرایط خود در جدول نیاز به سه امتیاز این دیدار دارند. به گزارش ایرنا هفته ششم لیگ برتر فوتبال جام خلیج‌فارس چهارشنبه هفته جاری با چند دیدار […]

عصر خوزستان:

صنعت‌نفت - پرسپولیس؛ رقابت برای بهبود شرایط در جدول

آبادان – ایرنا – تیم‌های فوتبال صنعت‌نفت آبادان و پرسپولیس تهران در حالی فردا در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم می‌روند که ۲ تیم برای بهبودی شرایط خود در جدول نیاز به سه امتیاز این دیدار دارند.

به گزارش ایرنا هفته ششم لیگ برتر فوتبال جام خلیج‌فارس چهارشنبه هفته جاری با چند دیدار حساس پیگیری می‌شود که در یکی از این رقابت‌ها صنعت‌نفت آبادان میهمان پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تهران است.

صنعت‌نفت آبادان که پس از رفع محرومیت علیرضا منصوریان در ۲ بازی گذشته خود توانسته چهار امتیاز به دست آورد باید برابر تیمی به میدان برود که هدفی جز کسب ششمین قهرمانی در لیگ برتر ندارد و در این راه نیاز مبرم به کسب سه امتیاز بازی برابر زردپوشان آبادانی دارد.

دیدار بین صنعت‌نفت و پرسپولیس نه تنها برای این ۲ تیم، بلکه برای سایر تیم‌های مدعی نیز مهم است و به نظر می‌رسد فردا همه نگاه‌ها به ورزشگاه آزادی تهران، محل برگزاری این بازی باشد.

پرسپولیس با هدایت یحیی گل‌محمدی و در اختیار داشتن ستاره‌های فوتبال ایران، سه هفته رنگ برد را ندیده و این آمار برای مدعی قهرمانی مناسب نیست و چاره‌ای جز کسب سه امتیاز برابر تیم جوان صنعت‌نفت ندارد.

تیم صنعت‌نفت آبادان نیز پس از سه شکست متوالی در ابتدای فصل، یک برد در ساری برابر تیم نساجی و یک مساوی خانگی برابر گلگهر سیرجان یکی دیگر از مدعیان قهرمانی به دست آورد؛ علیرضا منصوریان سرمربی نفت که با تیم‌های مختلف مانند نفت تهران، ذوب آهن و آلومینیوم اراک بازی مقابل پرسپولیس را تجربه کرده است قصد دارد تیمش را در سومین بازی متوالی به امتیاز برساند.

پرسپولیس این روزها تا حدی از صلابت همیشگی خود فاصله گرفته و با هشت امتیاز در رده هفتم حضور دارد و قصد ندارد فاصله سه امتیازی خود با صدر جدول را با از دست دادن امتیاز برابر شاگردان منصوریان افزایش دهد تا همچنان در کورس قهرمانی باقی بماند.

تیم صنعت‌نفت آبادان در مجموع پنج بازی قبلی خود یک تساوی، سه شکست و به یک پیروزی رضایت داده و اکنون با چهار امتیاز در رتبه دوازدهم جدول جا گرفته است. این تیم در صورت برتری مقابل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی احتمال دارد تا رده هشتم هم صعود کند، اما شکست احتمالی از سرخ پوشان پایتخت منجر به سقوط آنها به رده‌های پایین‌تر جدول رده بندی خواهد شد.

در آن سوی میدان پرسپولیس در پنج بازی قبلی خود ۲ برد، ۲ تساوی و یک باخت کسب کرده است و با هشت امتیاز در رده هفتم جدول رده بندی قرار دارد؛ این تیم با سه امتیاز بازی فردا می‌تواند ۱۱ امتیازی شود و در صورت لغزش استقلال تهران و آلومینیوم اراک به صدر جدول صعود کند.

این بازی در حالی برگزار می‌شود که شرایط برای ۲ تیم در بازی هفته گذشته یکسان بود؛ تیم صنعت‌نفت آبادان در بازی گذشته در خانه برابر تیم قلدر گلگهر سیرجان تن به تساوی داد تا از قعر جدول جدا شود و در آن سوی میدان نیز قرمزپوشان تهرانی برابر میزبان خود مس رفسنجان به تساوی خارج از خانه رضایت داد.

پرسپولیس تهران با هفت گل زده و پنج گل خورده و صنعت‌نفت آبادان با ۲ گل زده و ۶ گل خورده برابر هم صف‌آرایی می‌کنند؛ اشتباهات خط دفاعی ۲ تیم از نکات قابل توجه است که مهاجمان ۲ تیم آماده بهره‌برداری از آن هستند، البته مدافعان نفت آبادان در ۲ دیدار گذشته به ویژه برابر مهاجمان گلزن گلگهر بسیار متفاوت نشان دادند و توانستند به نقطه قوت این تیم تبدیل شوند.

تقابل احتمالی رضا اسدی و امید عالیشاه و زوج خط میانی نفت که متشکل از طالب ریکانی و حکیم نصاری است می‌تواند از تقابل‌های جذاب هفته ششم باشد؛ هافبک‌های تیم گل‌محمدی به لحاظ تاکتیک پذیری جزو بهترین‌های لیگ برتر هستند اما در آن سوی میدان نیز طالب ریکانی و حکیم نصاری به لحاظ تکنیک زوج خطرناکی را تشکیل داده‌اند.

تقابل محمد بختیاری و مهدی ترابی در خط دفاعی صنعت‌نفت و فرشاد فرجی و شروین بزرگ در خط دفاعی پرسپولیس و امید عالیشاه و امید حامدی‌فر در خط میانی از دیدنی‌های این دیدار خواهد بود.

در تیم صنعت‌نفت مهدی حنفی در کنار امید حامدی‌فر خط میانی سرعتی و قدرتی را تشکیل داده‌اند و در دیدار برابر گلگهر سیرجان برتری خاصی نسبت به هافبک‌های نامی و سرشناس این تیم داشتند اما این ۲ بازیکن آینده‌دار برابر رضا اسدی سرزن و مهدی شیری سرعتی روز سختی را تجربه خواهند کرد.

یکی از بازیکنان تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در خصوص این دیدار به خبرنگار ایرنا گفت: این بازی همانگونه که برای ما سخت است برای حریف نیز دشوار خواهد بود زیرا حریفی دست و پا بسته نیستیم.

مهدی حنفی بیان کرد: پرسپولیس بازیکنان بزرگ و تاثیرگذاری دارد و یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی است ولی بازیکنان صنعت‌نفت نیز در ۲ بازی گذشته کیفیت بالای خود را نشان داده و فردا هم این روند ادامه دارد.

وی افزود: هدف ما صعود در جدول رده‌بندی لیگ برتر است و فرقی ندارد برابر کدام تیم بازی می‌کنیم؛ بازیکنان تیم برای کسب امتیاز در این دیدار حساس همدل و با انگیزه هستند.

سرمربی تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان نیز در خصوص این دیدار گفت: بازی بسیار سختی پیش رو داریم؛ پرسپولیس از بازی‌های قبل امتیاز نگرفته و شرایط سینوسی دارد، آنها می‌خواهند مقابل هوادارانشان با انرژی مضاعف بازی کنند.

علیرضا منصوریان با بیان اینکه برای رویارویی با پرسپولیس باید هوشیار باشیم، افزود: تیم‌های پایتخت تیم‌های بزرگی هستند و باید مواظب باشیم؛ هر ۲ تیم پایتخت بازیکنان خوبی دارند، شاید شرایط مالی ما بد باشد و حتی دریافتی نداشته باشیم اما مردم آبادان از تیمشان بهترین بازی را می‌خواهند.

تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان هم اکنون با چهار امتیاز از پنج مسابقه خود رده ۱۲ جدول لیگ برتر جام خلیج فارس را در اختیار دارد.

این تیم چهارشنبه هفته جاری در چارچوب هفته ششم مسابقات لیگ برتر در ورزشگاه آزادی میهمان پرسپولیس تهران است.

منبع: ایرنا