عصر خوزستان: آبادادان – ایرنا – رییس مرکز بهداشت شادگان با اشاره به استقبال کم فرهنگیان و دانش‌آموزان این شهرستان از واکسیناسیون گفت:تاکنون تنها ۱۴ درصد دانش‌آموزان شادگان دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کردند لذا بازگشایی مدارس شادگان در این شرایط توصیه نمی‌شود. نورالله طاهری سه‌شنبه ، اظهار داشت: ۷۲ درصد دانش‌آموزان شادگان دُز اول […]

عصر خوزستان:

۱۴ درصد دانش‌آموزان شادگان دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کردند

آبادادان – ایرنا – رییس مرکز بهداشت شادگان با اشاره به استقبال کم فرهنگیان و دانش‌آموزان این شهرستان از واکسیناسیون گفت:تاکنون تنها ۱۴ درصد دانش‌آموزان شادگان دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کردند لذا بازگشایی مدارس شادگان در این شرایط توصیه نمی‌شود.

نورالله طاهری سه‌شنبه ، اظهار داشت: ۷۲ درصد دانش‌آموزان شادگان دُز اول واکسن را تزریق کردند و برای بازگشایی واحدهای آموزشی نیاز است حداقل ۷۰ تا ۸۰درصد جامعه هدف دانش‌آموزی شادگان هر ۲ دُز واکسن کرونا را تزریق کنند.

وی با انتقاد از استقبال اندک معلمان شهرستان شادگان از تزریق واکسن کرونا افزود: متاسفانه فقط ۴۰ درصد از جامعه فرهنگی در شهرستان شادگان اقدام به تزریق واکسن کردند در صورتی که انتظار می‌رفت این قشر با استقبال گسترده خود ، مردم را در این راه تشویق کنند.

رییس مرکز بهداشت شادگان گفت: با این شرایط بازگشایی مدارس در این شهرستان به صلاح نیست و به آموزش و پرورش شهرستان نیز توصیه شده در بازگشایی مدارس عجله‌ نکند.

طاهری بیان کرد: برای بازگشایی مدارس در سطح شهرستان شادگان باید حداقل ۷۰ درصد از دانش آموزان برای تزریق دُز دوم واکسن اقدام کنند که با این مقدار فاصله زیادی داریم.

وی افزود: مراکز واکسیناسیون آموزش و پرورش شادگان برای تزریق دٌز اول و دوم واکسن فرهنگیان و دانش آموزان آماده هستند ولی این قشر که باید الگوی جامعه باشند برای تزریق واکسن همچنان مقاومت می‌کنند.

شهرستان شادگان با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب خوزستان زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان قرار دارد.

شادگان بر اساس آخرین رنگ بندی کرونا در استان خوزستان در وضعیت آبی قرار دارد.

منبع: ایرنا