عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از اواسط وقت امروز پنجشنبه سامانه بارشی وارد خوزستان می‌شود. به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری بیان کرد: این سامانه بارشی تا اواخر وقت فردا در مناطقی از خوزستان به ویژه شرق و […]

عصر خوزستان:

خوزستان امشب میزبان سامانه بارشی است

اهواز – ایرنا – مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از اواسط وقت امروز پنجشنبه سامانه بارشی وارد خوزستان می‌شود.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری بیان کرد: این سامانه بارشی تا اواخر وقت فردا در مناطقی از خوزستان به ویژه شرق و شمال شرق، سبب رگبار و رعد و برق، احتمال ریزش تگرگ و تندبادلحظه‌ای، و در ارتفاعات زاگرس بارش برف خواهد شد.

وی افزود: این شرایط در بقیه مناطق خوزستان به صورت نقطه‌ای و پراکنده پیش بینی می‌شود. از اوایل روز شنبه هفته آینده با خروج این سامانه، جو استان پایدار و روند افزایش دما تا اواسط هفته آینده مورد انتظار است.

سبزه زاری همچنین با اشاره به پیش بینی دریایی شمال خلیج فارس گفت: وضعیت هوا قسمتی ابری همراه با افزایش ابر و وزش تندباد لحظه‌ای در اواخر وقت احتمال بارش پراکنده، جهت باد شمالی، سرعت باد چهار تا ۱۰ گره ماکزیمم سرعت با ۱۰ گره، ارتفاع موج یک تا چهار فوت و شعاع دید هشت تا پنج کیلومتر پیش بینی شده است.

به گفته وی در شبانه روز گذشته شوش با ۲۷.۳ و ایذه با ۵.۹ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین وخنکترین نقاط خوزستان گزارش شدند. حداکثر دمای اهواز در این مدت به ۲۶.۶ و حداقل به ۱۱.۲درجه سانتیگراد رسید.

منبع: ایرنا