عصر خوزستان: اهواز- ایرنا-  نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: با همکاری دولت و مجلس، اعتبارات استان خوزستان در بودجه سال ۱۴۰۱ باید متناسب با نیاز این استان و در شان مردم خوزستان بسته شود. به گزارش ایرنا سیدکریم حسینی چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه فرماندار اهواز اظهارداشت: استان […]

عصر خوزستان:

اعتبارات خوزستان در بودجه سال ۱۴۰۱ متناسب با نیاز این استان باشد

اهواز- ایرنا-  نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: با همکاری دولت و مجلس، اعتبارات استان خوزستان در بودجه سال ۱۴۰۱ باید متناسب با نیاز این استان و در شان مردم خوزستان بسته شود.

به گزارش ایرنا سیدکریم حسینی چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه فرماندار اهواز اظهارداشت: استان خوزستان در زمینه‌های مختلف نیازمند توجه است که بودجه سال آینده یکی از محوری ترین مسائلی خواهد بود که می‌تواند زمینه جهش استان برای توسعه را فراهم کند.

وی با بیان اینکه دولت در شرایط خاصی در زمینه بودجه امسال و منابع مالی است گفت: بدون هیچگونه جانب داری باید گفت دولت جدید، خزانه را خالی تحویل گرفت.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای بودجه سال آینده دولت باید منابع را تامین و مجلس باید وضع کننده قانون بودجه ۱۴۰۱ باشد گفت: منابع و اعتبارات اختصاصی این بودجه باید در سال آینده هم‌تراز با شان مردم خوزستان باشد.

حسینی ادامه‌داد: خوزستان دچار عقب افتادگی های فراوانی در زمینه‌های مختلف است و از سوی دیگر شرایط روستاها و بخش‌های تابعه اهواز به عنوان مرکز استان نسبت به دیگر شهرستان‌های استان از ضعف‌های بیشتری برخوردار است که دلیل آن را می توان سریز جمعیت خوزستان به سمت اهواز دانست.

وی با بیان اینکه علیرغم تلاش ها و اقدامات صورت گرفته اما توجه لازم به اهواز صورت نگرفته است گفت: از جمله دیگر دلایل بروز این شرایط، نبود اختیارات لازم مدیریتی محلی در محدوده این شهرستان است.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: صنایع بزرگ و عظیمی مانند نفت، حفاری، فولاد  در محدوده این شهرستان است اما سهم شهرستان اهواز از عوارض آلایندگی پرداخت نشده است.

به گفته حسینی از سوی دیگر، این صنایع باید نسبت به آلایندگی‌های زیست محیطی که ایجاد می کنند نیز پاسخگو باشند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان‌کرد: اداره کردن کلانشهر اهواز و قرار گرفتن این شهرستان در مسیر توسعه، نیازمند دریافت حقوق قانونی خود از عوارض آلایندگی است.

وی با انتقاد از قطع سه روزه آب در شهرستان کارون گفت: این شهرستان در مجاورت کلانشهر اهواز قرار دارد و در زمینه زیرساخت‌های شهری دچار چالش‌های متعددی است که رفع آنها نیازمند منابع مالی از جمله عوارض آلایندگی است.

حسینی تلاش های فرماندار پیشین اهواز در زمینه مقابله با سیلاب و کرونا را ارزشمند عنوان‌کرد و گفت: فرماندار جدید این شهرستان از حمایت همه جانبه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برخوردار خواهد بود تا خدمت‌رسانی به مردم با قدرت بیشتری ادامه داشته باشد.

در این آیین، جمال عالمی نیسی فرماندار پیشین اهواز تودیع و مسعود فلاحی به عنوان سرپرست فرمانداری این شهرستان معرفی شد.

منبع: ایرنا