عصر خوزستان: اهواز-ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس این استان حذف مدارس سنگی را در دستور کار قرار داده است گفت: تمامی مدارس سنگی خوزستان تا سه سال آینده برچیده خواهند شد. به گزارش ایرنا کوروش مودت یکشنبه در آیین افتتاح ۲ مدرسه در […]

عصر خوزستان:

حذف مدارس سنگی خوزستان تا سه سال آینده

اهواز-ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس این استان حذف مدارس سنگی را در دستور کار قرار داده است گفت: تمامی مدارس سنگی خوزستان تا سه سال آینده برچیده خواهند شد.

به گزارش ایرنا کوروش مودت یکشنبه در آیین افتتاح ۲ مدرسه در منطقه کیانشهر اهواز بیان کرد: مدارس سنگی در شمال خوزستان قرار دارند و هم اکنون ساخت ۱۲۰ مدرسه برای جایگزینی مدارس سنگی این استان در حال انجام است.

وی افزود: امروز خوزستان به یک کارگاه بزرگ مدرسه سازی تبدیل شده است و خیران استان رتبه نخست کشور را در مدرسه سازی کسب کردند.

مودت ادامه داد: خوزستان در زمینه مدرسه سازی و میزان مشارکت خیران در سطح کشور شاخص است ، کمک خیران  باعث شده تا بخش عمده ای از مشکلات در زمینه مدرسه سازی در استان حل شود اما همچنان در این زمینه کمبود وجود دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه بخشی از عقب ماندگی در زمینه فضای آموزشی در استان خوزستان ناشی از جنگ تحمیلی است گفت: هشت سال جنگ باعث شد تا خوزستان در ساخت مدرسه سالی ۵۰۰ مدرسه از استان های دیگر عقب بیافتد.

وی در ادامه به مشارکت خوب خیران مدرسه ساز در استان خوزستان اشاره کرد و اظهار داشت: نیمی از تعهدات مدرسه سازی در استان خوزستان از سوی خیران اجرا می شود اما جبران عقب ماندگی در زمینه فضای آموزشی در این استان بسیار سخت است.

مودت گفت: تلاش های خوبی از سوی خیران مدرسه ساز در این استان صورت گرفته و اگر با این روند پیش برویم بخش عمده ای از مدارس سنگی و چادری خوزستان جمع آوری خواهد شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از خیران به دلیل دِینی که به استان خوزستان دارند و با وجود اینکه اهل این استان نیستند برای ساخت مدرسه در خوزستان فعایت می کنند افزود:  ساخت مدارس استاندارد و به روز باعث می شود تا دانش اموزانی برابر با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه با تشریح موفقیت های دانش آموزان این استان اظهار داشت: دانش آموزان خوزستانی که از سال ۸۵ تا سال گذشته موفق به کسب مدال طلای المپیاد نشدند ، در سال ۱۳۹۹  ۲ مدال طلای المپیاد کسب کردند همچنین امسال پنج دانش آموز خوزستانی به مسابقات کشوری راه یافتند ، یک نفر نیز به اردوی جهانی چین راه یافت.

بالغ بر یک هزار مدرسه سنگی در خوزستان وجود دارد که اغلب در مناطق عشایری استان هستند و امسال حذف ۳۰۰ مدرسه سنگی در دستور کار اداره کل نوسازی مدارس خوزستان است.

پروژه حذف مدارس سنگی از سال گذشته در خوزستان کلید خورد در این پروژه بیشتر تلاش می شود تا مدارس پیش ساخته جایگزین مدارس سنگی شوند.

۲ مدرسه با اعتبار ملی و مشارکت خیران در اهواز افتتاح شدند.

منبع: ایرنا