عصر خوزستان: اهواز-ایرنا- معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: بیش از ۲۱ هزار و ۷۸۱ پرونده از ابتدای امسال تا کنون در این استان به صلح و سازش ختم شده است. به گزارش دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی توسعه حل اختلاف خوزستان، علیرضا باوی ، فلسفه تشکیل شورای حل اختلاف را […]

عصر خوزستان:

صلح و سازش بیش از ۲۱ هزار پرونده قضایی در خوزستان

اهواز-ایرنا- معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: بیش از ۲۱ هزار و ۷۸۱ پرونده از ابتدای امسال تا کنون در این استان به صلح و سازش ختم شده است.

به گزارش دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی توسعه حل اختلاف خوزستان، علیرضا باوی ، فلسفه تشکیل شورای حل اختلاف را ترویج صلح و سازش در جامعه عنوان کرد و افزود:قوه قضاییه در راستای گام دوم انقلاب و سند تحول قضایی ، بر سوق دادن پرونده های وارده به محاکم به صلح و سازش بسیار تاکید دارد.

وی اظهار داشت:در همین راستا اعضای شوراهای حل اختلاف خوزستان در یک کار جهادی توانستند از مجموع ۷۷ هزار و ۶۷۷ پرونده دعاوی قابل صلح و سازش ، ۲۱ هزار ۷۸۱ پرونده را با صلح و سازش مختومه کنند.

باوی افزود: در این مدت ۵۳ فقره پرونده از قبیل  ۳۹ پرونده قتل ، هشت پرونده نزاع ، سه پرونده اختلاف مالی و سه پرونده اختلاف خانوادگی که از اهمیت خاصی برخودار بودند به صلح و سازش ختم شدند.

وی با قدردانی از افراد خیر و نیک اندیش که در صلح و سازش این پرونده ها نقش داشته اند اظهار داشت: شوراهای حل اختلاف از بدو تاسیس تاکنون با رسیدگی به اختلافات و دعاوی توانسته اند بخشی از بار دستگاه قضایی کشور را کم کند.

مهم ترین وظیفه شوراهای حل اختلاف ، صلح و سازش و رسیدگی به اختلافات است که جایگاه آن روز به روز بین مردم ارتقاء پیدا می کند.

منبع: ایرنا