عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – مدیر جهاد کشاورزی لالی از کشت گیاه علوفه ای ماشک به صورت دیم در این شهرستان خبر داد و گفت: ۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی لالی زیر کشت علوفه ماشک رفت. مهرداد هزاریان دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور تامین بخشی از نیاز علوفه ای دامداران منطقه […]

عصر خوزستان:

گیاه علوفه ای ماشک در سطح ۳۰ هکتار از اراضی شهرستان لالی کشت شد

اهواز – ایرنا – مدیر جهاد کشاورزی لالی از کشت گیاه علوفه ای ماشک به صورت دیم در این شهرستان خبر داد و گفت: ۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی لالی زیر کشت علوفه ماشک رفت.

مهرداد هزاریان دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور تامین بخشی از نیاز علوفه ای دامداران منطقه ،گیاه ماشک در اراضی این شهرستان کشت شد. 
وی در ادامه اظهار داشت:دامداران شهرستان لالی سالانه حدود ۴۰۰ هزار تن علوفه نیاز دارند که بیشتر آن از مراتع شهرستان تامین می شود همچنین بخشی از علوفه مورد نیاز دامداران منطقه با صرف هزینه زیاد از شهرهای همجوار تامین می شود. 
هزاریان جمعیت دامی شهرستان لالی را حدود  ۶ هزار راس دام سنگین و ۲۰۰ هزار راس دام سبک عنوان کرد و گفت: با توجه به دیم بودن اراضی لالی طرح توسعه کشت علوفه در این اراضی در حال انجام است.

ماشک گیاهی یکساله از خانواده لگومینوز است که همانند سایر گیاهان این خانواده موجب اصلاح و تقویت خاک می‌شود و نیتروژن را در خاک تثبیت می‌کند.

ماشک بدلیل عملکرد بالا، خوش خوراکی و کیفیت بالای علوفه در تغذیه دام‌ بسیار مفید است.

این گیاه را می‌توان به عنوان تناوب کشت با غلات در مزارع دیم و بعد از محصولاتی مانند گندم کشت کرد.

شهرستان لالی در۱۷۰ کیلومتری شمال شرقی مرکز خوزستان دارای ۱۴ هزار هکتار زمین مستعد کشت می باشد.

منبع: ایرنا