عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: پژوهشگران و محققان خوزستانی برای دریافت مقالات علمی مرجع از سایت‌های علمی معتبر می توانند در ۱۶ کتابخانه این استان خدمات رایگان دریافت کنند. عباس حسین زاده روز سه‌شنبه ، اظهار داشت: امکان دسترسی رایگان به ۱۲۵میلیون رکورد در موضوع های تخصصی و عمومی با […]

عصر خوزستان:

دسترسی رایگان پژوهشگران خوزستانی به مقالات علمی مرجع

اهواز – ایرنا – مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: پژوهشگران و محققان خوزستانی برای دریافت مقالات علمی مرجع از سایت‌های علمی معتبر می توانند در ۱۶ کتابخانه این استان خدمات رایگان دریافت کنند.

عباس حسین زاده روز سه‌شنبه ، اظهار داشت: امکان دسترسی رایگان به ۱۲۵میلیون رکورد در موضوع های تخصصی و عمومی با عنوان‌ مقالات فارسی ، انگلیسی ، استاندارد ، پایان نامه‌ و کتاب‌های مرجع 

در پایگاه‌های اطلاعاتی معتبر به مناسبت هفته پژوهش در کتابخانه های عمومی خوزستان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه ها ،موسسه ها و افراد علاقه مندی که دسترسی و اشتراک ندارند می‌توانند برای دریافت مقالات علمی مرجع از میز خدمت بهره ببرند ادامه داد : کتابدار مرجع کتابخانه‌ها با ارایه مشاوره مجازی و حضوری مقاله علمی مورد نیاز را  دانلود و در اختیار محققین قرار می دهد.

حسین زاده بیان کرد : خدمات میز مرجع مجازی با فراهم کردن دسترسی کتابخانه های عمومی کشور به پایگاه مگاپیپر از سوی معاونت امور کتابخانه ها و توسعه کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، در ۱۶ شهرستان و زیر نظر بخش مرجع کتابخانه مرکزی استان خوزستان ارایه می شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با اشاره به تعداد کتابهای در دسترس علاقه مندان کتابخوان ،تصریح کرد : در کتابخانه های عمومی استان خوزستان حدود ۲میلیون و ۶۰۰ هزار جلد کتاب در ۲۰۶ باب کتابخانه وجود دارد که علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به کتابخانه ها کتاب خود را جستجو و دریافت کنند.

اجرای طرح ایمک 

حسین زاده با اشاره به اجرای طرح ایمک (طرح ارسال یار مهربان به کتابخوان ) ادامه داد : این طرح در شهرهای اهواز ، آبادان ، ماهشهر ، دزفول ، ایذه ، بهبهان و رامشیر در حال اجرا است ضمن اینکه تلاش می‌ شد این طرح تا پایان سال در سایر شهرستان های خوزستان اجرا شود.

وی افزود: در این طرح علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به آدرس https://www.samanpl.ir/  پس از انتخاب کتاب با طرح ارسال کتاب « یارمهربان من به کتابخوان » کتاب مورد نظر خود را بدون مراجعه حضوری به کتابخانه دریافت کنند.. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با تشریح عملکرد میز مرجع در کتابخانه های این استان افزود : تمامی اعضای کتابخانه های عمومی استان می‌توانند برای پرسش و پاسخ از کتابدار و تامین نیاز اطلاعاتی خود از طریق راه‌های ارتباطی در نظر گرفته شده با بخش مرجع و پژوهش کتابخانه مرکزی استان خوزستان شامل پست الکترونیکی: markazi.marja@gmail.com ، تلفن: ۱۶-۰۶۱۳۳۳۶۵۷۱۴  ،  صفحه اینستاگرام به آدرس: Khuzestancentrallib@ و شماره واتساپ : ۰۹۰۱۵۹۳۳۵۴۹  از این خدمات استفاده کنند.

وی در ادامه به تمدید زمان نمایشگاه کتاب در کتابخانه مرکزی اهواز تا ۲۰ آذر ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت : در نمایشگاه کتاب اهواز کتاب با تخفیف ۱۰ تا ۵۰ درصد عرضه می شود.

۱۸۲ باب از کتابخانه های خوزستان نهادی ،۴۱ باب مشارکتی و یک باب کتابخانه مستقل است.

منبع: ایرنا