عصر خوزستان: عکس تزیینی استاهواز – ایرنا – فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان ضمن تاکید بر ابلاغ طرح مدیریت هوشمند کرونا به تمام دستگاه های اجرایی این استان گفت: تمام دستگاه های اجرایی خوزستان ملزم به اجرای دقیق طرح مدیریت هوشمند کرونا هستند. به گزارش ایرنا ولی اله حیاتی سه شنبه در نشست قرارگاه […]

عصر خوزستان:

دستگاه های اجرایی خوزستان طرح مدیریت هوشمند کرونا را با دقت اجرا کنند

عکس تزیینی است
اهواز – ایرنا – فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان ضمن تاکید بر ابلاغ طرح مدیریت هوشمند کرونا به تمام دستگاه های اجرایی این استان گفت: تمام دستگاه های اجرایی خوزستان ملزم به اجرای دقیق طرح مدیریت هوشمند کرونا هستند.

به گزارش ایرنا ولی اله حیاتی سه شنبه در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان که در محل استانداری برگزار شد اظهار داشت: این طرح برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی در نظر گرفته شده و در پنج فاز طراحی شده است. 

وی افزود:فاز اول این طرح به دستگاه های اجرایی اختصاص داشته همچنین فازهای دوم، سوم، چهارم و پنجم به ترتیب مربوط به حمل و نقل درون شهری، واحدها و فعالیت های صنفی، حمل و نقل برون و درون شهری و واحدهای علمی، تحقیقاتی و آموزشی است.

حیاتی اظهار داشت: اکنون فرصت مناسبی است که کمیته اطلاع رسانی، موضوع مدیریت هوشمند را به مردم و به ویژه اصناف و سایر ارگان ها اطلاع دهد تا اصناف اسباب و لوازم هوشمند شدن را تدارک ببینند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان گفت: هر کدام از فازهای این طرح یک هفته پس از دیگری اجرا می شود. از روز یکشنبه ۲۱ آذرماه فاز اول طرح به مدت یک هفته در دستگاه های اجرایی استان اجرا می شود لذا سامانه کنترل واکسن کارکنان ادارات باید فعال باشد و ورود به محل کار تنها در صورت تزریق ۲ دُز واکسن و تست پی سی آر منفی (۱۵ روز یک بار) مجاز است.

وی با بیان اینکه این سامانه باید از روز یکشنبه آینده در استانداری خوزستان فعال شود تا از ورود افرادی که ۲ دُز واکسن تزریق نکرده و یا تست منفی نداشته باشند جلوگیری شود افزود: بر اساس قانون تخلفات اداری با اجرای این طرح برای کارکنان اداری که واکسن نزده اند یک روز غیبت در نظر گرفته می شود لذا دستگاه های اجرایی باید نسبت به این مسئله توجیه شوند. 

حیاتی بیان کرد: طرح مدیریت هوشمند کرونا برای خدمات گیرندگان هم برقرار است و افراد در صورت مراجعه به اداره ها باید تاییدیه تزریق ۲ دُز واکسن و یا تست منفی کرونا همراه داشته باشند.

وی در ادامه افزود: برای شهرهایی که در تزریق دُز دوم واکسن تاخیر دارند باید زمان بندی در نظر گرفته شود و این موضوع به فرمانداران ابلاغ شده تا ظرف یک هفته واکسیناسیون دُز دوم را در شهرستان ها افزایش دهند.

حیاتی تاکید کرد : فرمانداران می توانند از راه های مختلفی مانند اجرای طرح واکسیناسیون خانه به خانه و یا ارسال پیامک نسبت به شتاب بخشی به روند واکسیناسیون اقدام کنند.

وی در پایان گفت: اگرچه خوزستان اکنون در وضعیت آبی و مناسبی قرار دارد اما نباید دچار عادی انگاری شویم زیرا هر لحظه ممکن است وضعیت تغییر کند لذا واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی همچنان باید در اولویت همه باشد.

اکنون تمام شهرستان های خوزستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

منبع: ایرنا