عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – سرپرست اداره راه و شهرسازی خرمشهر گفت: عملیات اجرایی پروژه آماده‌سازی و آسفالت خیابان‌های منطقه ۴۲ هکتاری مسکن مهر خرمشهر با اعتباری بالغ بر ۵۳ میلیارد ریال آغاز شد. مسعود رضایی سه‌شنبه ، اظهار داشت: با این اعتبار عملیات زیرسازی و آسفالت، جوی ، جدول‌گذاری و کانال‌های دفع آب‌های سطحی در […]

عصر خوزستان:

۵۳میلیارد ریال برای بهسازی خیابان‌های مسکن مهر خرمشهر اختصاص یافت

آبادان – ایرنا – سرپرست اداره راه و شهرسازی خرمشهر گفت: عملیات اجرایی پروژه آماده‌سازی و آسفالت خیابان‌های منطقه ۴۲ هکتاری مسکن مهر خرمشهر با اعتباری بالغ بر ۵۳ میلیارد ریال آغاز شد.

مسعود رضایی سه‌شنبه ، اظهار داشت: با این اعتبار عملیات زیرسازی و آسفالت، جوی ، جدول‌گذاری و کانال‌های دفع آب‌های سطحی در ۱۲خیابان فاز ۱و۲ مسکن مهر ۴۲ هکتاری خرمشهر اجرا می شود.

وی افزود: عملیات خاکریزی و آماده‌سازی زیر ساخت معابر این منطقه آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا اواخر آذرماه جاری، کار آسفالت فاز اول و تا اواخر بهمن ماه، فاز دوم انجام شود.

رضایی گفت:یک باب مسجد در سایت ۴۲ هکتاری مسکن مهر خرمشهر با اعتباری بالغ بر ۱۰۹ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در حال ساخت است.

 سرپرست اداره راه و شهرسازی خرمشهر افزود: عملیات ساخت یک هزار و ۲۱۲ واحد مسکن مهر در منطقه ۴۲ هکتاری از سال ۸۸ در قالب قرارداد سه جانبه و با همکاری شرکت‌های تعاونی مسکن مهر توسط پنج شرکت سازنده آغاز شد و از این تعداد، ۵۳۷ واحد به نام متقاضیان مسکن مهر آزاد (شرکت‌های تعاونی) در سامانه ثبت شده است.

رضایی بیان داشت: از پنج شرکت مجری، شرکت تحکیم سازه تمام واحدهای مسکن مهر خود را تحویل داد و شرکت الماس‌نما نیز از ۲۳۱ واحد مسکونی ۱۱۰ واحد را تحویل داد ضمن اینکه برای تکمیل ۱۲۱ واحد باقی مانده ۲ پیمانکار جدید انتخاب شده و در حال اجرای پروژه هستند.

وی افزود: از تعداد ۱۳۸ واحد مسکونی  در دست ساخت توسط شرکت مجری ابریشم گستر ۱۸ واحد واگذار و متقاضیان در آنها ساکن هستند ضمن اینکه پیشرفت فیزیکی  ۱۲۰ واحد دیگر  ۸۰ تا ۹۰ درصد  است.

رضایی بیان کرد: شرکت نونما مجری پروژه ۱۶۸ واحدی مسکن مهر آزاد تعداد ۴۸ واحد را تحویل و ۱۲۰ واحد در حال کارشناسی و برآورد هزینه‌ برای تکمیل هستند که پس از تامین اعتبار لازم عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد .

وی در ادامه گفت: شرکت آبران کارون نیز ساخت ۲۰۸ واحد مسکونی را متعهد شده که از این تعداد ۴۸ واحد به ساکنان کم برخورداری که در ساختمان قدیمی معروف به ۶ طبقه خرمشهر ساکن بودند واگذار شد همچنین مابقی واحدهای این شرکت با پیشرفت فیزیکی بین ۶۵ تا ۸۰ درصدی در حال تکمیل می باشند.

رضایی با اشاره به رفع نواقص مسکن مهر ۴۲ هکتاری خرمشهر افزود: برای رفع نواقص ۱۱۰ واحد باقی مانده مسکن مهر شرکت الماس‌نما ۲۱۰ میلیارد ریال تامین اعتبار شده و قرارداد آن منعقد و پیمانکاران درحال تکمیل واحدها هستند.

شهرستان خرمشهر ۲ هزار و ۲۸۰ واحد مسکن مهر دارد که از این تعداد یکهزار و ۲۱۲ واحد در منطقه ۴۲ هکتاری، ۶۳۰ واحد مربوط به ادارات و ۴۳۸ واحد متعلق به تعاونی مسکن فرهنگیان است.

منبع: ایرنا