عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – رییس مرکز بهداشت خوزستان نسبت به خطر ورود سویه اُمیکرون به کشور هشدار داد و گفت: سویه اُمیکرون بیشتر در افرادی بروز پیدا می‌کند که واکسن نزده اند لذا واکسیناسیون در پیشگیری از ابتلا به این ویروس موثر است. به گزارش ایرنا دکتر سیدمحمد علوی جمعه در یک برنامه […]

عصر خوزستان:

سویه اُمیکرون افراد واکسن نزده را بیشتر تهدید می‌کند

اهواز – ایرنا – رییس مرکز بهداشت خوزستان نسبت به خطر ورود سویه اُمیکرون به کشور هشدار داد و گفت: سویه اُمیکرون بیشتر در افرادی بروز پیدا می‌کند که واکسن نزده اند لذا واکسیناسیون در پیشگیری از ابتلا به این ویروس موثر است.

به گزارش ایرنا دکتر سیدمحمد علوی جمعه در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به شناسایی سویه اُمیکرون در بیش از ۴۱ کشور جهان اظهار داشت: این سویه در عراق و پاکستان شناسایی شده لذا مرزهای شرقی و غربی کشور می‌توانند محلی برای ورود این ویروس باشند.

وی افزود: مبتلایان به این ویروس اکثر افراد زیر ۱۲ سال هستند زیرا واکسن نزده اند ضمن اینکه هیچ تضمینی وجود ندارد که بزرگسالان از ابتلا به این بیماری در امان باشند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به اینکه سویه اُمیکرون به مبتلایان قبلی کووید – ۱۹ تمایل بیشتری دارد گفت: افرادی که یک بار به کرونا مبتلا شده‌اند نباید تصور کنند که دیگر به این بیماری مبتلا نمی‌شوند.

وی با اشاره به اینکه هیچ ویروسی پشت مرزهای کشور نمی‌ماند گفت: زمانی که یک ویروس در یک نقطه از دنیا بروز پیدا کند، قطعا به کشورهای دیگر نیز سرایت می‌ کند لذا باید مراقبت های خود را بیشتر کرده و همچنان رعایت پروتکل ها را در دستور کار قرار دهیم.

علوی در خصوص روند واکسیناسیون در استان خوزستان گفت: تاکنون سه میلیون و ۵۸ هزار نفر معادل ۸۰.۸ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان در مقابل کرونا واکسینه شده اند. افرادی که هنوز واکسن خود را دریافت نکرده‌اند جان آنها در معرض خطر است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶۱ درصد افراد بالای ۱۲ سال خوزستان هر ۲ دُز واکسن را دریافت کرده‌اند افزود: بر این اساس حدود ۲۰ درصد این افراد نسبت به تزریق دُز دوم اقدام نکرده اند. این افراد باید بدانند که تزریق یک نوبت واکسن، ایمنی لازم را ایجاد نمی‌کند و باید هر چه سریعتر دُز دوم‌ واکسن را دریافت کنند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: مردم نباید فکر کنند که سویه اُمیکرون بیماری خفیفی ایجاد می‌کند در حالی که این سویه ویروس جدیدی بوده و اطلاعات کافی در مورد آن کم است.

اکنون تمام شهرستان های خوزستان در وضعیت آبی قرار داشته و در حال حاضر پنج میلیون و ۵۰۰ هزار دُز واکسن در استان تزریق شده است.

منبع: ایرنا