عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – استاندار خوزستان گفت: تاکنون حدود ۵۰۰ هزار نفر در استان نسبت به دریافت دز دوم واکسن خود تاخیر داشته‌اند که با حدود ۹۰ هزار نفر آنها برای تزریق واکسن تماس برقرار شده است. به گزارش ایرنا صادق خلیلیان روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان که در محل […]

عصر خوزستان:

استاندارخوزستان:۵۰۰ هزار نفر دراستان دردریافت دز دوم واکسن تاخیر دارند

اهواز – ایرنا – استاندار خوزستان گفت: تاکنون حدود ۵۰۰ هزار نفر در استان نسبت به دریافت دز دوم واکسن خود تاخیر داشته‌اند که با حدود ۹۰ هزار نفر آنها برای تزریق واکسن تماس برقرار شده است.

به گزارش ایرنا صادق خلیلیان روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان که در محل استانداری برگزار شد بیان کرد: تمرکز ما باید روی افرادی باشد که نسبت به دریافت نوبت دوم واکسن تاخیر دارند تا بتوانیم از این طریق پوشش واکسیناسیون در خوزستان را بالا ببریم.

وی با بیان اینکه انتظار داریم جامعه هدف، تا پیش از اینکه آثار نوبت اول واکسن آنها از بین برود نسبت به دریافت نوبت دوم واکسن خود اقدام کنند افزود: ما داریم به سمت واکسیناسیون دز سوم حرکت می‌کنیم و این تاخیر بوجود آمده باعث کند شدن روند عادی سازی فعالیت‌ها در جامعه می‌شود.

استاندار خوزستان گفت: ما اگر دز دوم واکسن را انجام دهیم، میانگین پوشش واکسیناسیون و مهمتر از آن ایمنی افراد در جامعه بیشتر می‌شود در حین حال باید طرح هوشمند نظارت بر محدودیت ها را با تمام قدرت دنبال کنیم زیرا باعث سرعت بخشیدن به پوشش واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی می‌شود.

وی افزود: اگر دستگاه‌های اجرایی ملزم به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی باشند به تبع آن سایر افراد جامعه را می‌توان مجاب به انجام این کار کرد. وظایفی که بر عهده دستگاه‌ها بوده باید با جدیت دنبال شود همچنین نسبت به طرح شهید سلیمانی اهتمام بیشتری داشته باشند.

خلیلیان گفت: دولت انقلابی در ۲، سه ماه در بحث واکسیناسیون با جدیت ورود کرد و توانست پوشش واکسن را به سرانجام و حد قابل قبولی برساند در حالی که در دولت قبل این همت وجود نداشت.

وی افزود: طرح واکسیناسیون در محلات خوزستان با پوشش ضعیف‌تر اگر جدی گرفته شود پوشش استان بیشتر و چه بسا از متوسط کشوری جلوتر خواهد رفت لذا انتظار دارم که در قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا روی این طرح بیشتر کار شود.

استاندار خوزستان با اشاره به اجرای طرح کنترل هوشمند از فردا یکشنبه در استان گفت: در مرحله نخست دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای این طرح بوده و باید واکسیناسیون کارکنان را کنترل و شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

تاکنون پنج میلیون و ۵۰۰ هزار دز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است. هم اکنون تمام نقاط خوزستان آبی کرونایی هستند.

منبع: ایرنا