عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – تمام نقاط استان خوزستان برای دومین هفته متوالی در وضعیت آبی (کم خطر) شیوع کرونا قرار دارند. به گزارش شنبه ایرنا بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تمام نقاط خوزستان که از هفته گذشته در شرایط آبی قرار گرفتند […]

عصر خوزستان:

وضعیت کرونایی شهرهای خوزستان همچنان آبی است

اهواز – ایرنا – تمام نقاط استان خوزستان برای دومین هفته متوالی در وضعیت آبی (کم خطر) شیوع کرونا قرار دارند.

به گزارش شنبه ایرنا بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تمام نقاط خوزستان که از هفته گذشته در شرایط آبی قرار گرفتند با گذشت یک هفته همچنان در همین وضعیت بسر می  باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز یکی از علل مهم وضعیت آرام کرونا و کاهش چشمگیر تعداد بیماران بستری در این استان را انجام واکسیناسیون عمومی و رعایت شیوه های نامه های بهداشتی عنوان کرد.

دکتر فرهاد ابول نژادیان از تمام هم استانی هایی که تاکنون نسبت به دریافت واکسن اقدام نکرده اند خواست در سریعترین زمان برای دریافت واکسن مراجعه کنند همچنین افرادی که فقط یک نوبت واکسن دریافت کرده اند نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود در موعد مقرر اقدام کنند.

وی گفت: دریافت دُز سوم و یادآور که بسته به نوع واکسن، در فاصله سه یا ۶ ماه بعد از تزریق نوبت دوم می باشد نیز از اهمیت بالایی در ایجاد سطح مطلوب ایمنی برخوردار است.

به گزارش ایرنا ۲ هفته قبل شهرستان های دزفول، شوشتر و رامهرمز در وضعیت زرد و مابقی نقاط استان در وضعیت آبی قرار داشتند.

به گفته دکتر سیدمحمد علوی رییس مرکز بهداشت خوزستان از ابتدای شیوع کرونا تا نهم آذرماه ۱۴۰۰ در کل استان خوزستان تعداد ۵۳۳ هزار و ۲۸۴ مورد بیمار کرونایی شناسایی شد همچنین در این مدت تعداد کل بستری ها در استان ۶۴ هزار و ۱۵۱ مورد بوده است.

تاکنون پنج میلیون و ۵۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده و این روند همچنان در حال انجام است.

واکسن به اندازه کافی در خوزستان وجود دارد و مراکز تزریق واکسن در این استان همچنان فعال هستند.

منبع: ایرنا