عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – مدیر آموزش و پرورش آبادان گفت: ۳۶۷دانش‌آموز آبادانی در رشته‌های مختلف علمی در سطح کشور رتبه برتر پژوهش را در یک سال گذشته کسب کردند. به گزارش ایرنا حبیب‌الله رمضانی شنبه در آیین نواختن زنگ پژوهش و فناوری و تجلیل از پژوهشگران و دانش‌آموزان برتر در دبیرستان دخترانه ملک […]

عصر خوزستان:

۳۶۷دانش‌آموز آبادانی دارای مقام کشوری در حوزه پژوهش هستند

آبادان – ایرنا – مدیر آموزش و پرورش آبادان گفت: ۳۶۷دانش‌آموز آبادانی در رشته‌های مختلف علمی در سطح کشور رتبه برتر پژوهش را در یک سال گذشته کسب کردند.

به گزارش ایرنا حبیب‌الله رمضانی شنبه در آیین نواختن زنگ پژوهش و فناوری و تجلیل از پژوهشگران و دانش‌آموزان برتر در دبیرستان دخترانه ملک الشعراء بهار آبادان اظهار داشت:بسیاری از مشکلات حوزه تعلیم و تربیت نیازمند کار کارشناسی و پژوهشی است.

وی افزود: پیشرفت و توسعه کشور فقط  از راه تحقیق و پژوهش علمی امکان‌پذیر است و برای تحقق آن نیاز به تربیت نیروهای متخصص در این حوزه بخصوص تربیت دانش‌آموزان پژوهشگر و جستجوگر است.

رمضانی گفت:موفقیت در تمام فعالیت‌های مربوط به توسعه از جمله صنایع، فرهنگی و خدمات به نحوی به گسترش فعالیت‌های پژوهشی بستگی دارد و پژوهش یکی از محورهای مهمی است که ضامن پیشرفت و توسعه پایدار در هر کشور به شمار می‌آید.

۳۶۷دانش‌آموز آبادانی دارای مقام کشوری در حوزه پژوهش هستند

یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بدون انجام پژوهش، امور آموزشی نیز از پویایی و نشاط لازم برخوردار نخواهد بود و از این رو یکی از عوامل اساسی پیشرفت در کشورهای توسعه یافته، توجه خاص به امر پژوهش و تحقیق است.

سیدمحمد مولوی همچنین یکی از مواردی که با جدیت از سوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است صندوق ذخیره فرهنگیان عنوان کرد و افزود: این کمیسیون به دنبال احقاق حق فرهنگیان از این صندوق است.

نائب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود:فرهنگیان و بازنشستگان که در این صندوق عضو هستند و قصد دارند از آن خارج شود فعلا اقدام نکنند تا به حق خود برسند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی به آغاز عملیات ساخت سه واحد آموزشی جدید همزمان با آغاز سال تحصیلی در شهرستان آبادان اشاره کرد و گفت:در یک سال گذشته ۱۴ پروژه و طرح آموزشی با ۷۰ کلاس درس در آبادان که نیمه کاره رها شده بودند با پیگیری انجام شده دوباره فعال و در حال تکمیل هستند.

مولوی گفت:مدارس آبادان از نظر تجهیزات و امکانات آموزشی با کمبود مواجه هستند که رفع مشکل آنها با اختصاص اعتبار لازم در حال پیگیری است.   

۳۶۷دانش‌آموز آبادانی دارای مقام کشوری در حوزه پژوهش هستند

در این آیین از ۲۸ پژوهشگر برتر، ۲۰ مدیر حامی پژوهش و ۴۰ دانش آموز برتر پژوهش تجلیل شد.

هفته پژوهش و فناوری از امروز ۲۰ آذر ماه با شعار “پژوهش و فناوری؛ پشتیبان تولید” آغاز شده است.

منبع: ایرنا