عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – ۶۵ پرستار بیمارستان امیرالمومنین (ع) تامین اجتماعی، به مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، روز شنبه در آیینی در اهواز با اهدای لوح سپاس تجلیل شدند. به گزارش ایرنا مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان در این آیین با تبریک میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار، یاد […]

عصر خوزستان:

۶۵ پرستار بیمارستان امیرالمومنین(ع) اهواز تجلیل شدند

اهواز – ایرنا – ۶۵ پرستار بیمارستان امیرالمومنین (ع) تامین اجتماعی، به مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، روز شنبه در آیینی در اهواز با اهدای لوح سپاس تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان در این آیین با تبریک میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار، یاد و خاطره شهدای سلامت را گرامیداشت و گفت: پرستاران، پزشکان و کادر تلاش‌گر درمان در حدود ۲ سال گذشته به خوبی ثابت کردند می‌توانند در سنگر دفاع از سلامت مردم، ادامه دهنده راه مدافعان حریم اسلام و کیان انقلاب اسلامی باشند.
دکترعلی ولی منش افزود: پس از حدود ۲ سال زحمات طاقت فرسا در مبارزه با بیماری کرونا و سختی فراوان در پیک های مختلف، فرصت و شرایط مطلوب و بهتری ایجاد شد تا سالروز میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار را جشن بگیریم.
وی گفت: هرکس به هر شکلی که برای بیمار قدمی برداشته پرستار است و همه کسانی که از بدو همه گیری کرونا در مراکز درمانی خدمت کرده‌اند نزد خدا و مردم روسفید هستند.
ولی منش افزود:شغل ما خدمت کردن است و خدمت به بیمار عبادت است و قابل مقایسه با دیگر شغل ها نیست.

رییس بیمارستان امیرالمومنین (ع) اهواز نیز در این آیین که شماری از پزشکان و کادر درمانی این بیمارستان حضور داشتند با برشمردن تلاش جهادی پرستاران و مدافعان سلامت در مبارزه با کرونا گفت:این دوران را می‌توان به دوران جنگ تحمیلی مقایسه کرد؛ در آن زمان دشمن دیده می شد  و برخی از رزمندگان به شهادت می‌رسیدند و کادر درمان و پرستاران در خط دوم و سوم بودند، ولی در دوران کرونا کادر درمان به ویژه پرستاران در خط مقدم در حال جنگیدن و مبارزه با کرونا هستند و بقیه به عنوان نیروهای پشتیبان در خط های بعدی قرار داشتند.
دکترمحمد آرزومند افزود: این بیمارستان از زمان شروع کرونا همراه با بیمارستان‌های دانشگاهی و حتی پیشگام تر از آنها در صحنه بود و این زحمت برعهده کادر درمان و پشتیبانی بیمارستان بود.

وی با اشاره به اینکه همه کادر درمان به ویژه پرستاران از جان خود مایه گذاشتند گفت: نباید زحمات و تلاش پرستاران از خاطره‌ها پاک شود؛ پرستاران از این بحران با سرافرازی بیرون آمدند و خوش درخشیدند.

هم اکنون هیچ بیمار کرونایی در بیمارستان امیرالمومنین(ع) اهواز بستری نیست و همه بخش‌های این بیمارستان برای خدمت رسانی به جامعه هدف فعال شده است.
به گزارش ایرنا این پرستاران نقش مهمی در درمان و بهبود بیش از پنج هزار بیمار مبتلا به کرونا در مدت ۲۲ ماه در این مرکز درمانی که بزرگترین بیمارستان سازمان تامین اجتماعی در جنوب غرب کشور است داشته‌اند.

منبع: ایرنا