عصر خوزستان: اهواز_ایرنا- مجری طرح های اشتغال زایی بنیاد برکتِ خوزستان گفت: با اجرای طرح آبیاری نوین، ۲۰۰ هکتار از زمین های دیم لالی تحت پوشش آبیاری قرار گرفتند. مصطفی اسکندری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت در راستای مدیریت مصرف آب، افزایش رونق تولید و نبود علوفه در سطح کشور […]

عصر خوزستان:

 اجرای طرح آبیاری های نوین در سطح ۲۰۰ هکتار از زمین های دیم لالی

اهواز_ایرنا- مجری طرح های اشتغال زایی بنیاد برکتِ خوزستان گفت: با اجرای طرح آبیاری نوین، ۲۰۰ هکتار از زمین های دیم لالی تحت پوشش آبیاری قرار گرفتند.

مصطفی اسکندری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت در راستای مدیریت مصرف آب، افزایش رونق تولید و نبود علوفه در سطح کشور و شهرستان لالی و همچنین جهت جلوگیری از کشتار دام مولد و ایجاد اشتغالزایی، طرح آبیاری بارانی و قطره ای در سطح۲۰۰ هکتار از زمین های لالی را به سرانجام رساندیم.

وی حجم سرمایه گذاری در این حوزه را ۱۶۰ میلیارد  ریال  اعلام کرد و اظهار داشت این مبلغ با  تسهیلات ارزان قیمت  و با نرخ ۴درصد سود بانکی توسط بانک های عامل اعطا گردید.

وی بیان داشت  این ۲۰۰ هکتار امسال  به کشت یونجه، ذرت علوفه ی، ماش، جو و گندم  اختصاص یافته است و در بهمن ماه سال جاری نیز کشتهای دیگری در آن انجام می شود که موجب اشتتغالزایی ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم شده است.

مدیر طرح های اشتغالزایی بنیاد برکت در خوزستان افزود علوفه یونجه در سال ۱۰ بار برداشت می شود که در هر برداشت سه تن در هکتار یونجه برداشت می شود.

 وی گفت: در کشت  گندم آبی نیز در هر هکتار  ۱۰ تن   هر هکتار جو نیز  هشت  تن برداشت می شود.

شهرستان لالی با داشتن ۱۴ هزار هکتار زمین مستعد کشت در ۱۷۰ کیلومتری و شمال مرکز خوزستان واقع شده است.

منبع: ایرنا