عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح جامع فاضلاب شهر آبادان به دلیل توسعه برخی از مناطق شهری، به بازنگری نیاز دارد. جلیل مختار روز شنبه در حاشیه بازدید میدانی از مناطق ذوالفقاری آبادان ، بیان کرد: طرح فاضلاب از کوچه ذوالفقار ۳۴ تا ۶۵ منطقه […]

عصر خوزستان:

نماینده آبادان در مجلس: طرح جامع فاضلاب آبادان به بازنگری نیاز دارد

آبادان – ایرنا – یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح جامع فاضلاب شهر آبادان به دلیل توسعه برخی از مناطق شهری، به بازنگری نیاز دارد.

جلیل مختار روز شنبه در حاشیه بازدید میدانی از مناطق ذوالفقاری آبادان ، بیان کرد: طرح فاضلاب از کوچه ذوالفقار ۳۴ تا ۶۵ منطقه علوانیه آبادان از محل منابع ماده ۵۶ طراحی و اجرا خواهد شد.

وی افزود: مبلغ ۱۳۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح فاضلاب کوچه‌های ذوالفقار۷۳ تا ۱۵۶ آبادان نیز از منابع خارج از ماده ۵۶ در نظر گرفته شده است.

مختار گفت: از کوچه‌های مهر ۱۵ تا انتهای مهر آبادان نیز به طول ۴۵ کیلومتر به دلیل نداشتن معابر، اجرای طرح فاضلاب قابل اجرا نیست و نیاز است در طرح فاضلاب مورد بازنگری قرار گیرد.

عضور کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: :برخی از کوچه‌ها و خیابان‌های آبادان توسعه پیدا کرده‌اند که لازم برای اجرای طرح فاضلاب درآنها این طرح بازنگری شود.

بنابراین گزارش کل شبکه فاضلاب آبادان پیش از آغاز جنگ تحمیلی ۱۴۵ کیلومتر شبکه شرکتی و ۱۴۵ کیلومتر شبکه شهری بود که از سال ۷۰ تا ۹۲ با اجرای پروژه‌های فاضلاب ۴۳۳ کیلومتر به شبکه فاضلاب آبادان اضافه شد.

قدیمی و فرسوده بودن شبکه فاضلاب آبادان، لایروبی نشدن کامل و ریزش آن در برخی نقاط، مشکلاتی را برای شهروندان از جمله پس زدن فاضلاب در هنگام بارش شدید باران موجب شده است.

منبع: ایرنا