عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – سرپرست فرمانداری ویژه خرمشهر گفت: آبگرفتگی معابر مناطق بحرانی خرمشهر با همکاری دستگاه‌های اجرایی، و بسیج امکانات آنها برطرف شود. به گزارش نادرعمیدزاده روز سه‌شنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در فرمانداری خرمشهر با اشاره به آبگرفتگی در برخی نقاط شهر در بارندگی اخیر بیان […]

عصر خوزستان:

آبگرفتگی معابر خرمشهر با کمک دستگاه‌های اجرایی برطرف شود

آبادان – ایرنا – سرپرست فرمانداری ویژه خرمشهر گفت: آبگرفتگی معابر مناطق بحرانی خرمشهر با همکاری دستگاه‌های اجرایی، و بسیج امکانات آنها برطرف شود.

به گزارش نادرعمیدزاده روز سه‌شنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در فرمانداری خرمشهر با اشاره به آبگرفتگی در برخی نقاط شهر در بارندگی اخیر بیان کرد:هم اکنون با استفاده از ۲ ایستگاه پمپاژ اصلی و ۳۳ ایستگاه فرعی فاضلاب و نیز تاسیسات شهرداری خرمشهر، کار جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی این شهر در حال انجام است.

وی افزود: کوی معین، زمین شهری و کوی طالقانی از مناطق بحرانی خرمشهر و دچار آبگرفتگی ناشی از بارش اخیر هستند که با هماهنگی و تلاش‌ صورت گرفته و اعزام تانکرهای مکنده تخلیه آب‌های سطحی درحال انجام است.

عمیدزاده استفاده از تمام ظرفیت دستگاه‌های اجرایی در جهت مدیریت آبگرفتگی مناطق بحرانی را ضروری بیان کرد و گفت: مدیران و مسوولان دستگاه‌های مرتبط با مدیریت بحران شهرستان باید اقدام لازم را در مواقع بروز بحران به سرعت انجام داده و به موقع در محل حاضر شوند.

وی ادامه داد: شرکت نفت و گاز اروندان، اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر و سازمان منطقه آزاد اروند نسبت به تامین و در اختیار قراردادن  امکانات مورد نیاز دفع آب‌های سطحی با شهرداری خرمشهر همکاری کنند.

عمیدزاده گفت: اداره آبفا نیز نسبت به اصلاح خط شبکه فاضلاب فرونشسته کوی نیرو و همچنین راه اندازی پمپ دوم کوی جهان آرا، مدیریت ایستگاه کوی معین و سرکشی به ایستگاه‌ها و خطوط شبکه اقدام کند.

سرپرست فرمانداری خرمشهر افزود: شهرداری نسبت به نصب پمپ در خیابان بختور و راه اندازی پمپ خیابان حافظ خرمشهر اقدام کند تا آبگرفتگی در این مناطق نداشته باشیم.

فعال شدن سامانه بارشی در روزهای گذشته موجب ۴۵.۴ میلیمتر باران در آبادان و خرمشهر شد.

منبع: ایرنا