عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – دبیر شورای سلامت اهواز از مردم خواست به دلیل بروز سویه جدید اُمیکرون در کشورتا حد امکان از برگزاری دورهمی‌های شب یلدا پرهیز کنند. امرالله مردانی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه قدرت سرایت‌پذیری سویه اُمیکرون بیشتر است مردم باید […]

عصر خوزستان:

هشدار خطر سوش اُمیکرون در دورهمی‌های شب یلدا

اهواز – ایرنا – دبیر شورای سلامت اهواز از مردم خواست به دلیل بروز سویه جدید اُمیکرون در کشورتا حد امکان از برگزاری دورهمی‌های شب یلدا پرهیز کنند.

امرالله مردانی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه قدرت سرایت‌پذیری سویه اُمیکرون بیشتر است مردم باید برای حفظ سلامتی خود و خانواده در تجمعات و دورهمی‌های شب یلدا شرکت نکنند.

وی افزود: علائم این سویه جدید مانند سویه های قبلی اما با سرعت انتقال بیشتر است بنابراین ابتلای یک نفر دردورهمی‌ها خطرهمه گیری افراد بیشتری را به دنبال دارد.

مردانی ادامه داد: هنوز شناخت کافی در خصوص این سویه وجود ندارد و نمی توان با قاطعیت علامت خاصی را به آن نسبت داد تنها در صورتی که به عنوان سوش غالب باشد امکان اظهار نظر وجود دارد.

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز تاکید کرد: مردم هر چه سریع تر برای تزریق دُز دوم و سوم مراجعه کنند چون با تزریق دُز سوم تا حدود ۹۰ درصد ایمنی ایجاد می‌شود.

کادر درمان نیز از مردم خواستند برای سلامتی خود و خانواده، شب یلدا دورهم جمع نشوید و در خانه بمانید.

اکنون بیش از پنج میلیون و ۶۰۰ هزار دز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است. حدود ۸۲ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال و ۸۰ درصد جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال خوزستان نیز یک دز واکسن را دریافت کرده‌اند. 

بنابه اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در خوزستان هم اکنون زیر۵۰ درصد است.

منبع: ایرنا