عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: شرکت‌های مرکز رشد دانشگاه در طول یک سال گذشته برای ۴۶۲ نفر اشتغال‌زایی ایجاد کردند و درآمد حاصل از فروش خدمات و محصولات آنها بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است. دکتر علیرضا کیاست روز چهارشنبه در گفت و […]

عصر خوزستان:

شرکت‌های مرکز رشد دانشگاه چمران اهواز برای۴۶۲ نفر اشتغال‌زایی کردند

اهواز – ایرنا – معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: شرکت‌های مرکز رشد دانشگاه در طول یک سال گذشته برای ۴۶۲ نفر اشتغال‌زایی ایجاد کردند و درآمد حاصل از فروش خدمات و محصولات آنها بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

دکتر علیرضا کیاست روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: از ۷۰ شرکت مستقر در مرکز رشد دانشگاه شهید چمران اهواز، ۱۴ مرکز دانش بنیان هستند که اقدامات خوبی را در طول فعالیت خود انجام داده‌اند.

وی افزود: عقد قرارداد ۵۰ طرح تحقیقاتی با صنایع خوزستان به مبلغ بیش از ۵۶۰ میلیارد ریال از ابتدای امسال تاکنون، نشان دهنده توجه ویژه این دانشگاه به حل مشکلات و معضلات صنایع استان است.

کیاست، با اشاره به اینکه یکی از روش‌ها برای سنجش فعالیت‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، بررسی رتبه کسب شده آنها در رتبه بندی‌های ملی و بین المللی است گفت: در این رتبه بندی‌ها اگرچه کلیه فعالیت‌های مربوط به دانشگاه‌ها در تمام ابعاد بررسی نمی شود اما شاخص‌های کلی همچون آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری، تسهیلات، فعالیت‌ اجتماعی و اقتصادی، روابط بین الملل و میزان ارتباط با صنعت و جامعه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: این دانشگاه در آخرین رتبه بندی isc در بین ۱۰ دانشگاه برتر جامعه کشور قرار گرفته است و در رتبه بندی بین المللی تایمز نیز دانشگاه شهید چمران اهواز درمحدوده یک هزار تا یک هزار و ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته است.

وی توضیح داد: حاصل فعالیت های پژوهشی اعضای هیات علمی دانشجویان این دانشگاه چاپ بیش از۶۵۰ مقاله در مجلات معتبر بین المللی jcr و بیش از ۵۰۰ مقاله در مجلات معتبر آی isc در طول ۹ماه از امسال است.

کیاست گفت: حدود ۸۰۰ مقاله در همایش‌های ملی منطقه‌ای و بین‌المللی در طول یک سال گذشته توسط اعضای هیات علمی و دانشجویان این دانشگاه ارایه شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز اضافه کرد: از دیگر فعالیت‌های انجام شده در طول یک سال گذشته در دانشگاه شهید چمران اهواز، برگزاری ۱۲ همایش علمی ملی و بین‌المللی و تالیف و ترجمه حدود صد کتاب و ثبت بیش از ۳۰۰ رکورد در ثبت ژن‌ها در بانک‌های جهانی و اختراع بوده است.

دانشگاه شهیدچمران اهواز بیش از ۱۳ هزار و ۷۷۳ دانشجو و بیش از ۶۰۵ عضو هیات علمی دارد.

منبع: ایرنا