عصر خوزستان: اهواز – ایرنا- معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: ۲۰ درصد طرح نسخه نویسی الکترونیکی هنوز در خوزستان اجرا نشده است که این امر به زودی عملیاتی می شود. به گزارش ایرنا رضا نجاتی بامداد پنجشنبه در یک برنامه تلویزیونی در خصوص اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی اظهار داشت: این طرح، ملی بوده […]

عصر خوزستان:

۲۰ درصد طرح نسخه نویسی الکترونیکی در خوزستان اجرایی نشده است

اهواز – ایرنا- معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: ۲۰ درصد طرح نسخه نویسی الکترونیکی هنوز در خوزستان اجرا نشده است که این امر به زودی عملیاتی می شود.

به گزارش ایرنا رضا نجاتی بامداد پنجشنبه در یک برنامه تلویزیونی در خصوص اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی اظهار داشت: این طرح، ملی بوده و مصوبه مجلس شورای اسلامی است که سه سال قبل قسمتی از آن انجام و نسخ به صورت الکترونیکی صورت می گرفت‌.

وی با بیان اینکه همه پزشکان و مراکز درمانی موظف به اجرای این طرح هستند، گفت: طرح نسخه نویسی الکترونیکی از اول دی ماه همزمان در کل کشور اجرایی شد که البته طبق پیش بینی یک سری نواقص در اجرای آن وجود دارد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با اظهار امیدواری برای اجرای این طرح به صورت تدریجی و هماهنگ و کامل در استان افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده بخش‌هایی که هنوز به این سیستم متصل نشده‌اند (۲۰ درصد باقی مانده)، می توانند نسخه‌نویسی را به صورت کاغذی انجام دهند.

وی ادامه داد: آن دسته از پزشکانی که به هر دلیلی تاکنون نتوانسته‌اند در زمینه نسخه نویسی الکترونیکی اقدام کنند باید شرایط اجرای این طرح را فراهم کنند تا مردم دچار سردرگمی نشوند.

نسخه‌نویسی الکترونیک از سال ۱۳۹۷ توسط سازمان بیمه‌سلامت آغاز شد که در استان خوزستان نیز این طرح اجرایی شد.

حدود ۲.۴میلیون نفر از جمعیت خوزستان زیرپوشش بیمه سلامت و ۲.۳میلیون نفر زیرپوشش تامین اجتماعی هستند.

منبع: ایرنا