عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – رییس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به تزریق پنج میلیون و ۷۸۰ هزار دُز واکسن کرونا در این استان گفت: تاکنون بیش از ۸۲ درصد جمعیت هدف خوزستان واکسینه شده اما تنها ۶۳ درصد این جمعیت دُز دوم واکسن را دریافت کرده اند. دکتر سیدمحمد علوی جمعه شب در […]

عصر خوزستان:

تزریق پنج میلیون و ۷۸۰ هزار دُز واکسن کرونا در خوزستان

اهواز – ایرنا – رییس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به تزریق پنج میلیون و ۷۸۰ هزار دُز واکسن کرونا در این استان گفت: تاکنون بیش از ۸۲ درصد جمعیت هدف خوزستان واکسینه شده اما تنها ۶۳ درصد این جمعیت دُز دوم واکسن را دریافت کرده اند.

دکتر سیدمحمد علوی جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه کرونا بار دیگر در جهان به شدت در حال انتشار است گفت: اروپا، آمریکا و تعداد زیادی از کشورهای جهان درگیر موج جدید ناشی از سویه اُمیکرون شده اند.

وی افزود: اگرچه کشور ما و استان خوزستان فعلا در شرایط خوبی قرار داشته و تعداد مبتلایان و بستری ها از زمان ورود کرونا به کشور به حداقل ممکن رسیده ولی هیچ ویروسی را نمی توان پشت مرزها نگه داشت.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله زدن ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از شرکت در تجمع و دورهمی شرط پیش گیری از ابتلا و خیز موج جدید کرونا در استان است.
وی با بیان اینکه ۱۸ درصد افراد بالای ۱۲ سال استان خوزستان هنوز واکسن نزده اند افزود: حدود ۲۰ درصد افرادی که یک مرحله واکسن زده اند همچنان نوبت دوم خود را تزریق نکرده، همچنین تاکنون حدود هفت درصد جمعیت هدف خوزستان سه نوبت واکسن زده اند.

علوی با اشاره به تزریق واکسن به بیش از ۹۰ درصد جمعیت هدف در شهرهای اهواز و بهبهان گفت: همچنین شهرستان های شادگان، اندیکا، دشت آزادگان و کارون به ترتیب ۵۸.۶، ۶۴.۶، ۶۶.۱ و ۶۶.۴ درصد از جمعیت هدف خود را واکسینه کرده اند.

وی از افرادی که تاکنون واکسن کرونا نزده اند خواست هر چه سریعتر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده و واکسن خود را تزریق کنند.

تاکنون ۸۰.۳ درصد از جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال خوزستان علیه کرونا واکسینه شده اند. 

از ابتدای شیوع کرونا تا ۲۳ آذرماه ۹ هزار و ۵۳۴ خوزستانی بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند.

منبع: ایرنا