عصر خوزستان: اهواز-ایرنا- رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر خوزستان از ابتدای امسال تاکنون ۵۰ پرونده قتل و نزاع دسته جمعی در این استان به صلح و سازش ختم شد. به گزارش شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی توسعه حل اختلاف استان خوزستان ، علیرضا […]

عصر خوزستان:

۵۰ پرونده قتل و نزاع در خوزستان به صلح و سازش ختم شد

اهواز-ایرنا- رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر خوزستان از ابتدای امسال تاکنون ۵۰ پرونده قتل و نزاع دسته جمعی در این استان به صلح و سازش ختم شد.

به گزارش شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی توسعه حل اختلاف استان خوزستان ، علیرضا باوی در نشست کمیته فرهنگ و رسانه ستاد صبر استان بیان کرد:  صلح و سازش در پرونده های نزاع ، درگیری و قتل اثر گذاری بسیار خوبی در پیشگیری از جرائم و نا امنی در استان خوزستان دارد.

وی با بیان اینکه حل و فصل اختلافات به شکل ریشه ای در شورای حل اختلاف و ستاد صبر از بوجود آمدن و تشکیل چندین پرونده متعدد در محاکم قضایی جلوگیری می کند گفت: اگر ظرفیت محاکم بیشتر به سمت صلح و سازش و حل اختلاف سوق داده شود شاهد کاهش پرونده ها در محاکم قضایی استان خوزستان خواهیم بود.

باوی بیان کرد: با توجه به سیاست جدید قوه قضاییه ساختار جدیدی در شورای حل اختلاف دنبال می شود که از آن جمله می توان به میانجگری ، داوری ، مدل تعالی و ستاد صبر اشاره نمود، وظیفه اصلی این ستاد فرهنگ سازی و شناسایی ظرفیت های استان در ترویج فرهنگ صلح وسازش است.

وی اظهار داشت: ستاد صبر خوزستان از ظرفیت بسیج و سازمان های مردم نهاد در بحث صلح و سازش و حل اختلاف استفاده و بهره خواهد برد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان همچنین هدف از نشست با کمیته فرهنگ و رسانه ستاد صبر استان خوزستان را هم افزایی برای تحقق و ترویج رسالت صلح و سازش در جامعه عنوان کرد.

منبع: ایرنا