عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – رییس اداره سنجش وتعیین صلاحیت حرفه‌ای اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان از برگزاری آزمون مهارتی برای ۹هزار و ۷۰ نفر در نهمین مرحله آزمون‌های سنجش مهارت آموختگان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان در ۲ بخش دولتی و خصوصی و سومین مرحله آزمون صنعت ساختمان و “تفاهم نامه” […]

عصر خوزستان:

آزمون تعیین صلاحیت حرفه‌ای برای بیش از۹هزار نفر درخوزستان برگزار شد

اهواز – ایرنا – رییس اداره سنجش وتعیین صلاحیت حرفه‌ای اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان از برگزاری آزمون مهارتی برای ۹هزار و ۷۰ نفر در نهمین مرحله آزمون‌های سنجش مهارت آموختگان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان در ۲ بخش دولتی و خصوصی و سومین مرحله آزمون صنعت ساختمان و “تفاهم نامه” در استان خبرداد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان ، محمدعنایتی راد افزود:نهمین مرحله آزمون‌های سنجش مهارت آموختگان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در خوزستان در ۲ بخش دولتی و خصوصی با شرکت ۶ هزار و ۴۶۴ نفر انجام شد.
وی ادامه داد:در راستای اجرای قانون منع به کارگیری نیروی فاقد پروانه فنی در مشاغل موضوع ماده چهار قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آیین نامه اجرایی مواد سه و پنج قانون بیمه اجتماعی کارگران صنعت ساختمان، سومین مرحله آزمون صنعت ساختمان سال ۱۴۰۰ با حضور ۲ هزار و ۴۷۵ نفر برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه آزمون مرحله سوم در بخش تفاهم‌نامه‌ها نیز ۱۳۱ نفر شرکت داشتند گفت: آزمون‌های مهارتی فنی وحرفه‌ای مرحله نهم و سوم در ۲۸۰ حرفه مهارتی و ۲۷ حوزه آزمون همزمان با سراسرکشور در خوزستان برگزار شد.
عنایتی راد بیان کرد: داوطلبان پس از شرکت در آزمون کتبی و کسب نمره قبولی براساس برنامه زمان بندی اعلام شده از سوی اداره سنجش شرکت، برای آزمون عملی باید به حوزه های تعیین شده مراجعه کنند.
وی ادامه داد: متقاضیانی که حد نصاب نمره قبولی در آزمون کتبی را اخذ کنند می‌توانند در آزمون‌های عملی که در مراکز و کارگاه‌های سنجش برنامه ریزی و اجرا می شود شرکت کرده تا پس از قبولی نهایی موفق به دریافت گواهینامه و یا پروانه مهارت شوند.
عنایتی راد افزود: پروانه صادره مهارت فنی نیروی کار صنعت ساختمان، دارای کد استاندارد مهارت شغل است که آنها با داشتن سایر شرایط می‌توانند از مزایای قانون بیمه اجتماعی کارگران صنعت ساختمان بهره‌مند شوند.
وی گفت: این گواهی‌نامه ملاک احراز مهارت برای ورود به عرصه فعالیت شغلی خواهدبود.

منبع: ایرنا