عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان گفت: شورای اسلامی شهر و شهرداری اهواز نسبت به ایجاد مرکزی برای نگهداری زنان بی‌پناه به طور جدی ورود کنند و اقدام لازم را انجام دهند. به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان ، رضا نجاتی در […]

عصر خوزستان:

شورای شهر و شهرداری اهواز برای ساخت مرکز زنان بی‌خانمان اقدام کنند

اهواز – ایرنا – معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان گفت: شورای اسلامی شهر و شهرداری اهواز نسبت به ایجاد مرکزی برای نگهداری زنان بی‌پناه به طور جدی ورود کنند و اقدام لازم را انجام دهند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان ، رضا نجاتی در هشتمین نشست کمیته تخصصی توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد در محل معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان بیان کرد: همه دستگاه ها باید برای کاهش مشکلات اجتماعی تلاش، و از هر فرصتی برای خدمات رسانی به مردم استفاده کنند.

وی با ابراز گلایه از فراهم نشدن یک مرکز برای استقرار زنان بی پناه که در حوزه تعهدات شهرداری اهواز است گفت: شورای اسلامی شهر و شهرداری اهواز برای تحقق این امر، هرچه سریعتر به ایجاد یک مکان مناسب برای استقرار این قشر از جامعه اقدام کنند.

نجاتی افزود: برای اشتغال افراد بهبود یافته از مواد مخدر نیز به همراهی تمامی ارگان ها نیاز است و در کنار حمایت دولت، سازمان‌های مردم نهاد و خیران نیز باید ورود کنند. خیران می‌توانند با ایجاد فرصت شغی تنها برای معتادان بهبود یافته، از نابودی زندگی این افراد جلوگیری کنند.

وی با اشاره به اهمیت بازگشت معتادان به جامعه ادامه داد: دستگاه‌هایی همچون فنی و حرفه‌ای می‌توانند با ارایه آموزش و مهارت آموزی به معتادان بهبود یافته، زمینه اشتغال آنها را در جامعه فراهم کنند.

این گزارش حاکیست: نشست امروز با ۲ دستور کار ارایه راهکارهای دستگاه‌های متولی برای صیانت، اشتغال وکارآفرینی معتادان بهبود یافته و بیان عملکرد ۹ ماه گذشته دستگاه‌ها برگزار شد.

بر اساس دستورالعمل شورای‌ عالی‌ اداری‌ در سال ۱۳۷۸ مبنی بر شناسایی و جمع‌آوری متکدیان، چندین دستگاه اجرایی مسوول ساماندهی کارتن خواب ها هستند که باید طبق آن به تعهدات خود عمل کنند؛ هم اکنون غیر از تهران که شهرداری، ساخت مددسراها و گرمخانه ها را به عهده گرفته در سایر کلانشهرها، دستگاه های اجرایی دیگر در ساخت مددسرا و ساماندهی کارتن خواب ها مشارکت دارند.

با وجود برگزاری جلسات متعدد در اهواز و خوزستان مرکزی برای نگهداری زنان بی خانمان وجود ندارد.

منبع: ایرنا