عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – مدیر شبکه بهداشت خرمشهر گفت: کنترل مسافران ورودی از کشور عراق در گذرگاه مرزی شلمچه و مرز دریایی بندر خرمشهر برای جلوگیری از انتقال سویه جدید اُمیکرون افزایش یافته است. هنگامه پروین یکشنبه ، اظهار داشت: با توجه به قدرت سرایت‌پذیری بسیار بالای سویه جدید اُمیکرون کرونا و فراگیری این […]

عصر خوزستان:

کنترل بهداشتی مسافران در شلمچه و مرز دریایی خرمشهر افزایش یافت

آبادان – ایرنا – مدیر شبکه بهداشت خرمشهر گفت: کنترل مسافران ورودی از کشور عراق در گذرگاه مرزی شلمچه و مرز دریایی بندر خرمشهر برای جلوگیری از انتقال سویه جدید اُمیکرون افزایش یافته است.

هنگامه پروین یکشنبه ، اظهار داشت: با توجه به قدرت سرایت‌پذیری بسیار بالای سویه جدید اُمیکرون کرونا و فراگیری این ویروس، طبق دستور ستاد کرونا در مرز زمینی شلمچه و نیز بندر و دریانوردی خرمشهر کنترل‌های بهداشتی مسافران افزایش یافته است.

وی افزود: هم اینک در مرز شلمچه با همکاری کارشناسان بهداشت و درمان و نیروهای هلال احمر مراقبت‌های سندرومیک از سوی کارشناسان بهداشت در حال انجام است و افرادی که وارد این گذرگاه مرزی می‌شوند در صورت داشتن علایم بیماری به مرکز قرنطینه در پشت مرز منتقل می‌شوند.

پروین اظهار داشت: در مرز دریایی خرمشهر نیز مسافران و ملوانان در اسکله بندر مورد آزمایش قرار می‌گیرند و تا زمان اطمینان از منفی بودن تست آنها حق خروج از شناور و کشتی را ندارند.

وی در ادامه گفت: مسافران ایرانی و خارجی در صورت داشتن گواهی ۹۶ ساعته تست پی‌سی‌آر اجازه عبور از مرز را دارند اما برای اطمینان کامل مراقبت‌های سندرومیک نیز از آنها گرفته می‌شود.

شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان دارای مرزدریایی هستند و هر سه در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

 مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

استاندار خوزستان روز شنبه از ممنوعیت تردد از مرزهای زمینی و دریایی این استان به مدت ۱۵ روز خبر داد و گفت: اعمال این محدودیت تردد برای جلوگیری از شیوع سویه اُمیکرون می باشد.

صادق خلیلیان اظهار داشت: از  چهارم دی ماه به مدت ۱۵ روز هیچ گونه تردد مسافری از مرزهای زمینی و دریایی خوزستان به جز برای گروه های هفتگانه صورت نمی گیرد.

منبع: ایرنا