عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان با بیان اینکه مساله واکسیناسیون باید به عنوان اولویت این ستاد باشد گفت: افرادی که هنوز واکسن نزده‌اند و آنها که نسبت به دریافت دز دوم تاخیر داشته یا دز سوم شان را تزریق نکرده‌اند باید هرچه زودتر در این باره اقدام کنند. […]

عصر خوزستان:

واکسیناسیون باید اولویت ستاد مدیریت کرونا خوزستان باشد

اهواز – ایرنا – فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان با بیان اینکه مساله واکسیناسیون باید به عنوان اولویت این ستاد باشد گفت: افرادی که هنوز واکسن نزده‌اند و آنها که نسبت به دریافت دز دوم تاخیر داشته یا دز سوم شان را تزریق نکرده‌اند باید هرچه زودتر در این باره اقدام کنند.

به گزارش ایرنا ولی اله حیاتی روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونای خوزستان، در محل استانداری بیان کرد:فرمانداران خوزستان باید از تمام ابزارهای موجود استفاده کنند تا این افراد برای واکسن زدن به مراکز تعیین شده مراجعه کنند؛ در برخی از شهرستان های استان مثل دزفول و هویزه اقدامات خوبی در خصوص ترغیب مردم به واکسیناسیون صورت گرفته که جای تقدیر دارد.

وی افزود: فرمانداران در طول این هفته نهایت اهتمام خود را برای افزایش پوشش واکسیناسیون به خرج دهند زیرا در هفته آینده عملکرد تمامی شهرستان‌ها بررسی می‌شود تا مشخص شود هر شهرستان چقدر در این ماموریت موفق بوده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان گفت: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را باید جدی گرفت و نباید تصور کرد چون خوزستان در رنگ بندی آبی کرونایی قرار دارد کار را رها کنیم. بحث زدن ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از اجتماعات باید لحاظ شود و اگر قرار است اجتماعی شکل بگیرد باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باشد که با چالش روبه رو نشویم.

وی ادامه داد: مرزهای خوزستان به ویژه زمینی و دریایی به لحاظ کرونایی به شدت کنترل می‌شوند و غیر از گروه‌های هفت گانه هیچ‌گونه ترددی صورت نمی‌گیرد. باید کمک کنیم تا با رعایت شیوه‌نامه‌ها و انجام واکسیناسیون از این مرحله عبور کنیم.

حیاتی با بیان اینکه فرمانداران خوزستان باید توجه ویژه‌ای نسبت به اجرای طرح شهید سلیمانی داشته باشند گفت: نباید در سطح شهرستان با کمبود خودرو برای این طرح روبه رو شویم؛ با استفاده از ظرفیت کارخانجات منطقه باید به تقویت این طرح کمک کرد.

وی ادامه داد: متولیان حمل و نقل درون شهری و شهرداری اهواز که تکالیف مهمی بر گردن دارند باید در نشست قرارگاه عملیاتی مدیریت کرونا حضور پیدا کنند تا موضوعات مربوط به اهواز پیگیری شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان گفت: لازم است که ستادهای شهرستانی کرونا با تمام اعضا در نشست های ویدیو کنفرانسی ستاد استانی حضور داشته باشند؛ همچنین بحث بازدیدهای مشترک خیلی مهم بوده و باید مورد توجه قرار گیرد. نیروی انتظامی در بحث پلمب‌ اماکنی که شیوه‌نامه‌های کرونایی را رعایت نمی‌کنند، خیلی قوی عمل کرده که از آنها تشکر می‌کنم اما باید کمک کنند تا کنترل بیشتری بر بازارها صورت گیرد.

وی افزود: هر چقدر کنترل ها کمتر باشد زمینه ادامه فعالیت اصناف محدودتر می شود بنابراین به نفع خودشان است که این کار را انجام دهند. در بحث مدارس تابع مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا هستیم اگرچه آموزش و پرورش خوزستان در بحث رعایت شیوه‌نامه‌ها بهداشتی اقدامات موثری انجام داده است.

هم اکنون تمام شهرستان‌ استان خوزستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند. ۸۳ درصد جمعیت هدف خوزستان یک دز و ۶۷ درصد نیز هر ۲ نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

منبع: ایرنا