عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – شهردار خرمشهر گفت: این شهرداری یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بابت حق بیمه و جریمه دیر کرد پرداخت بیمه کارگران و پرسنل به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است. عبدالامیر کمایی چهارشنبه ، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵۰ میلیارد ریال بابت جریمه تاخیر در پرداخت حق […]

عصر خوزستان:

شهرداری خرمشهر یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال به تامین اجتماعی بدهکار است

آبادان – ایرنا – شهردار خرمشهر گفت: این شهرداری یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بابت حق بیمه و جریمه دیر کرد پرداخت بیمه کارگران و پرسنل به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است.

عبدالامیر کمایی چهارشنبه ، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵۰ میلیارد ریال بابت جریمه تاخیر در پرداخت حق بیمه کارکنان شهرداری خرمشهر به رقم بدهی این شهرداری به تامین اجتماعی اضافه شده است.

وی با اشاره به کاهش درآمد شهرداری خرمشهر و کاهش رقم حق آلایندگی و ارزش افزوده پرداختی به این شهراری به ۲۶ میلیارد ریالگفت:کاهش در آمدهای شهرداری خرمشهر در حالی است که حقوق، بیمه و مزایای کارگران شهرداری خرمشهر ماهانه حدود ۱۵۰ میلیارد ریال است.

کمایی ادامه داد:  در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی ساختمان شهرداری منطقه یک خرمشهر را توقیف کرده و بابت طلب خود می تواند دیگر اماکن متعلق به این شهرداری را نیز توقیف کند.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی در صدد مسدود کردن حساب‌های بانکی شهرداری خرمشهراست که در این صورت شهرداری با بحران مالی جدی مواجه خواهد شد.

کمایی بیان داشت: درآمد ناشی از عوارض بر کالا و خدمات یکی از مهمترین درآمدهای پایداری شهرداری‌ها محسوب می شود این در حالی است که عملکرد نامناسب امور مالیاتی شهرداری‌های استان ،درآمد شهرداری ها را با بحران مواجه کرده است.

وی ادامه داد: برخلاف نظر سازمان امور مالیاتی که مالیات بر ارزش افزوده را نوعی کمک به شهرداری ها می داند ، بخشی از عوارض شهرداری ها حذف شده و در قالب ارزش افزوده پرداخت می شود.

منبع: ایرنا