عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – شهردار آبادان از تهیه ۴۵۰ مخزن زباله طی ۲ مرحله خبر داد و گفـت: ۱۴۰ مخزن در منطقه یک شهری، ۱۲۰ مخزن در ناحیه ویژه آبادان، ۹۰ مخزن در منطقه ۲ و ۹۰ مخزن نیز در منطقه سه شهری آبادان نصب شد. به گزارش ایرنا حسین حمیدپور چهارشنبه در […]

عصر خوزستان:

۴۵۰ مخزن زباله در مناطق مختلف آبادان نصب شد

آبادان – ایرنا – شهردار آبادان از تهیه ۴۵۰ مخزن زباله طی ۲ مرحله خبر داد و گفـت: ۱۴۰ مخزن در منطقه یک شهری، ۱۲۰ مخزن در ناحیه ویژه آبادان، ۹۰ مخزن در منطقه ۲ و ۹۰ مخزن نیز در منطقه سه شهری آبادان نصب شد.

به گزارش ایرنا حسین حمیدپور چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از ۷۰ درصد باکس های زباله در سطح شهر دچار فرسودگی شده اند که در آلودگی محیط شهری تاثیر داشته و باعث زشت شدن منظر شهری شده اند.
وی افزود: با خرید و نصب باکس های جدید زباله، گامی به سوی ساماندهی و نوسازی سیستم مدیریت پسماند شهری برداشته شد.

شهردار آبادان افزود: فرهنگ ‌سازی برای انتقال زباله در ساعت معین تا کنون به درستی در آبادان صورت نگرفته و باید این شهر به سمتی برود که نیاز به نصب و جانمایی سطل زباله نداشته باشد.
حمیدپور با اشاره به اینکه هزینه نصب و نگهداری هر یک از مخازن زباله بسیار بالاست،‌ گفت: اگر به فرهنگ سازی  در این بخش توجهی نشود و همچنان مردم در ساعت های مختلف زباله را به بیرون از منزل انتقال دهند مخازن زباله با تعداد بالا نیز جوابگوی این شهر نخواهد بود.

جمع آوری ۲۵۰ سرویس نخاله از سطح شهر آبادان 
شهردار آبادان با بیان اینکه در هفت روز گذشته ۲۵۰ سرویس نخاله از سطح مناطق سه گانه شهری جمع آوری شد اظهار داشت: این طرح به مدت ۴۵ روز تا پاکسازی کامل نخاله‌ های ساختمانی از سطح آبادان ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه ۶ گروه در مناطق سه گانه شهری آبادان مشغول به کار هستند خواستار همکاری شهروندان در مانور نخاله برداری از سطح مناطق سه گانه شهری شد و افزود: شهروندان در صورت مشاهده افراد متخلف که اقدام به تخلیه نخاله در سطح شهر آبادان می کنند پلاک خودرو را به سامانه ‌۱۳۷ شهرداری اعلام کنند.
حمیدپور گفت: با توجه به افزایش ساخت و سازها و برای رفاه حال شهروندان، شهرداری آبادان در برخورد با متخلفان سد معبر ساختمانی ضمن جمع آوری مصالح ساختمانی از ادامه فعالیت آنان جلوگیری می کند.
 

پلیس ساختمان در آبادان راه اندازی می شود
عضو شورای شهر آبادان نیز گفت: برای برخورد با متخلفان ساخت و ساز در آبادان پلیس ساختمان راه اندازی می شود.
جاسم سامری افزود: هدف از راه اندازی پلیس ساختمانی برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز و بررسی و نظارت بر ستاد نخاله برداری شهرستان است.
عضو شورای شهر آبادان خواستار همکاری شهروندان در جمع آوری مصالح ساختمانی از معابر شد و گفت: تخلیه هرگونه مصالح ساختمانی که منجر به سد معبر به مدت طولانی شود ممنوع بوده و در صورت انجام این کار سازندگان باید در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به جمع آوری و رفع سد معابر اقدام کنند.
وی با بیان اینکه مسدود کردن معابر عمومی در زمان ساخت و ساز ممنوع است افزود: براساس آیین‌ نامه حفاظت کارگاه‌ های ساختمانی، قرار دادن و انبار کردن وسایل کار، تخلیه مصالح و نخاله‌ های ساختمانی در معابر عمومی غیرقانونی است.
عضو شورای شهر آبادان با اشاره به مانور نخاله برداری از سطح شهر آبادان گفت: نخاله هایی که سالها از مناطق مختلف شهر آبادان جمع آوری نشده اکنون در حال جمع آوری است.

روزانه بین ۱۵۰ تا ۱۷۰ تن زباله در آبادان تولید می شود.

منبع: ایرنا