عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – رییس کل دادگستری خوزستان با تاکید بر استفاده از ظرفیت مدل تعالی در ایجاد صلح و سازش و کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی گفت: حوزه قضایی دهدز با استفاده از این ظرفیت ۷۴ درصد پرونده‌ها در ۹ ماه امسال با صلح و سازش مختومه کرد. به گزارش روز […]

عصر خوزستان:

۷۴ درصد پرونده‌های قضایی دهدز خوزستان به سازش منتهی شد

اهواز – ایرنا – رییس کل دادگستری خوزستان با تاکید بر استفاده از ظرفیت مدل تعالی در ایجاد صلح و سازش و کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی گفت: حوزه قضایی دهدز با استفاده از این ظرفیت ۷۴ درصد پرونده‌ها در ۹ ماه امسال با صلح و سازش مختومه کرد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی دادگستری خوزستان، حجت‌الاسلام صادق مرادی در دوره آموزشی مدل تعالی دادگستری و توسعه حل اختلاف استان با اشاره به آمار عملکرد ۹ ماه امسال حوزه‌های قضایی خوزستان در امر صلح و سازش، افزود:  پس از دهدز، حوزه‌های قضایی هفتگل با ۶۸ درصد، کارون با ۶۶ درصد، رامهرمز با ۶۱ درصد، لالی با ۵۶ درصد، اندیکا با ۵۴ درصد، صیدون با ۵۱ درصد و هویزه با ۴۸ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی ادامه داد: لازم است دیگر حوزه‌های قضایی خوزستان که آمار صلح و سازش کمتری دارند تلاش مضاعفی در افزایش آمار عملکرد صلح و سازش داشته باشند.

رییس کل دادگستری خوزستان بیان کرد: خوزستان با توجه به ظرفیت‌های گسترده در بحث صلح و سازش و همچنین بافت عشیره‌ای نسبت به استان های دیگر، قابلیت بیشتری در ایجاد و گسترش فرهنگ صلح و سازش و اصلاح ذات البین دارد که لازم است روسای دادگستری و دادستان‌ها به این موضوع توجه ویژه داشته باشند زیرا اجرای این مدل می‌تواند در پیشبرد اهداف قوه قضاییه در این زمینه نقش قابل توجهی داشته باشد.
وی گفت: پرونده‌های مهمی در خوزستان با استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف و ستاد صبر، پس از سال‌ها منجر به صلح و سازش شدند، ولی متاسفانه در آمار عملکرد لحاظ نشدند و این باعث می‌شود آمار صلح و سازش در خوزستان کاهش پیدا کند.
حجت‌الاسلام مرادی بیان کرد: بیشتر واحدهای شوراهای حل اختلاف خوزستان فضای فیزیکی مناسبی ندارند و با وجود همه خدمات و زحماتی که همکاران ما در شورای حل اختلاف انجام می دهند، از ساختمان مناسبی برخوردار نیستند و می طلبد که تمام دستگاه ها در زمینه ایجاد و تجهیز مناسب با شوراهای حل اختلاف همکاری و در این خصوص مساعدت لازم را داشته باشند.
وی افزود: همچنین لازم است روسای دادگستری‌ها و دادستان‌ها، با هماهنگی مجموعه دادگستری خوزستان این موضوع را با جدیت پیگیری کنند.

این دوره آموزشی با حضور مشاور رییس مرکز توسعه حل اختلاف کشور، رییس توسعه حل اختلاف خوزستان، رییس دادگاه‌های عمومی و انقلاب مرکز استان و روسای دادگستری ها و دادستان های عمومی و انقلاب سراسر خوزستان برگزار شد.

دهدز پیش از این از توابع ایذه بود که مرداد امسال با تشکیل شهرستان دزپارت، مرکز این شهرستان شد.

منبع: ایرنا