اسماعیل کیکاوسی جانباز دوران دفاع مقدس به برادر شهیدش پیوست
اسماعیل کیکاوسی جانباز دوران دفاع مقدس به برادر شهیدش پیوست
پیکر پاک و مطهر اسماعیل کیکاوسی شیرالی از جانبازان دفاع مقدس و رزمندگان عملیات آزادسازی خرمشهر در روز تاسوعای حسینی در شهرستان امیدیه در جوار مزار برادر شهیدش آرام گرفت.

به گزارش پایگاه خبری های ر خوزستان، اسماعیل کیکاوسی شیرالی از رزمندگا یادگاران دوران دفاع مقدس و ساکن شهرستان امیدیه بود که پس از ورود نیروهای بعثی عراقی به مرزهای خرمشهر به صورت داوطلبانه در قالب نیروهای بسیجی خود را مکلف کرده بود تا در جبهه حق علیه باطل حضور یافته و از غافله عاشقان عقب نماند.

وی در دبیرستان به رشته ریاضی علاقه‌مند بود و در این رشته تحصیل کرد و دارای هوش ریاضی خوبی بود.

وی در عملیات الی بیت‌المقدس در حالی که تمامی هم رزمانش به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، دچار موج انفجار، شصت درصد مجروحیت شد و سر انجام ۴۰ سال به صورت یک ماه در میان از منزل به آسایشگاه بوستان منتقل می شد.

این جانباز سر افزار علاقمندی زیادی به شعر و فیلم داشت؛ این بزرگمرد دفاع مقدس به گفته اطرافیانش بیشتر اشعار شاملو و پروین اعتصامی را حفظ بود.‌

متاسفانه وی پس از شش ماه مبارزه با بیماری سرطان که بی شک از دردهای و رنج های جنگ برایش به یادگار مانده است در روز تاسوعای حسینی پیکر مطهرش به خاک سپرده شد.

گفتنی است؛ مهران کیکاوسی شیرالی برادر اسماعیل سه سال پس از مجروح شدن برادرش، در تیرماه سال ۶۷ در جزیره مجنون به شهادت رسید.

  • نویسنده : سمیه کردی