توسعه گازرسانی به روستا‌های خوزستان تا سال ۱۴۰۳
توسعه گازرسانی به روستا‌های خوزستان تا سال ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، گازرسانی به روستا‌های سخت‌گذر استان تا سال ۱۴۰۳ به استاندارد کشوری می‌رسد.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از صدا وسیما مرکز خوزستان، نادرقلی زری میدانی همه شهر‌های استان خوزستان را جزو شهر‌های سبز کشور باتوجه به ایجاد شبکه گازرسانی در همه مناطق و استفاده از گاز طبیعی برشمرد و گفت: پس از تکمیل شبکه گاز در شهرها، تعداد روستا‌های بهره‌مند از گاز افزایش یافت.

وی به گازرسانی به روستا‌های جنوب استان با شرایط آسان‌تر ایجاد شبکه و خطوط لوله گاز در سال‌های قبل و رسیدن به آمار استاندارد کشوری ۹۰ درصد اشاره کرد و افزود: البته روستا‌هایی در شمال و مناطق سخت‌گذر خوزستان از این نعمت الهی محروم هستند که برنامه‌هایی برای شتاب در سرعت گازرسانی به آن‌ها در امسال و سال آینده در دستور کار داریم.

زری میدانی می‌گوید: اگر متوسط کشوری گازرسانی به روستا‌ها به ویژه مناطق سخت‌گذر ۹۰ درصد است، این رقم در شمال استان حدود ۸۰ درصد است، اما برنامه ریزی‌ها برای رسیدن به متوسط کشوری تا پایان سال ۱۴۰۳ انجام شده است و تلاش می‌کنیم به اهداف خود که بهره مندی روستائیان از گاز طبیعی است، برسیم.

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان گازرسانی به مناطق سخت گذر را کاری دشوار و از نوع حفاری زمین و لوله گذاری توصیف کرد و ادامه داد: برای گازرسانی باید از کوه ها، تپه ها، رودخانه‌های دائمی و فصلی و شرایط مختلف با استاندارد‌های خاص خود عبور کنیم، بنابراین این کار هم هزینه بر و هم زمان بر است.

این مقام مسئول با بیان اینکه میزان گازرسانی در بخش شهری استان خوزستان ۹۹ درصد که یک درصد از ۱۰۰ درصد مربوط به توسعه مناطق و محله‌ها است، اضافه کرد: در بخش روستایی نیز در مجموع میزان پوشش ۸۵ درصد است، البته تعدادی از روستا‌ها از این میزان کمتر هستند که روستا‌های لالی ۴۰ درصد، روستا‌های اندیکا و مسجدسلیمان ۴۸ درصد، روستا‌های شوش ۷۴ درصد، روستا‌های هویزه ۴۵ درصد و دزپارت نیز ۷۳ درصد از جمله آن‌ها به شمار می‌روند که با تکمیل طرح‌های درحال اجرا شاهد افزایش پوشش گازرسانی و بهره مندی خانوار‌های روستایی از نعمت گاز طبیعی خواهیم بود.