نانوایی‌های غیرمجاز در حال شناسایی هستند
نانوایی‌های غیرمجاز در حال شناسایی هستند

سرپرست فرمانداری اهواز با اشاره به نارضایتی شهروندان از نحوه فعالیت نانوایی‌های غیر مجاز گفت: پس از شناسایی نانوایی‌های غیرمجاز و اخطار توسط اتحادیه نانوایان، بررسی‌های قانونی انجام خواهد شد تا در صورت امکان با هدف انجام نظارت‌های بهتر، به این نانواها مجوز داده شود.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از ایرنا احمد موالی‌زاده سه شنبه در کارگروه آرد و نان اهواز در محل فرمانداری این شهرستان بیان‌کرد: این اقدام به‌منظور بهبود کیفیت پخت نان این نانوایی‌ها و نظارت دقیق‌تر بر نحوه فعالیت و اصول بهداشتی آنها است.

وی با بیان اینکه در صورت بی‌توجهی نانواهای غیر مجاز جهت دریافت مجوز، انشعاب برق، آب و گاز آنها قطع و پلمب شوند افزود: نحوه اجرای گشت‌های نظارت بر واحدهای پخت نان از سوی ادارات و دستگاه‌های ذیربط، باید در کیفیت عملکرد نانوایی‌ها تاثیر گذار باشد.

سرپرست فرمانداری اهواز افزود: سلامت مردم در اولویت است و باید کیفیت نان در اهواز بهتر شود که این کار به دقت نظر و تلاش مسئولان مربوطه نیاز دارد.

ضعف در آموزش متصدیان نانوایی‌های اهواز

وی با بیان اینکه نظارت و بازرسی از نانوایی‌ها باید مستمر و نامحسوس باشد ادامه‌داد: آموزش متصدیان نانوایی‌ها در اهواز ضعیف بوده و در این رابطه باید بهتر عمل شود، بنابراین عملکرد این واحدها را زمانی می‌توان رضایت‌بخش دانست که مراکز بهداشت‌ کیفیت نان پخت شده را تایید کنند.

سرپرست فرمانداری اهواز خاطرنشان‌کرد: مصوبات کارگروه گندم، آرد و نان باید در زمان مقرر اجرایی شوند و با ترک فعل مدیران ادارات و دستگاه‌ها مربوطه برخورد قضایی خواهد شد.

موالی‌زاده با اشاره به فعالیت گشت مشترک نظارت و بازرسی نانوایی‌های اهواز افزود: در چند نوبت بازرسی ضمن برخورد قانونی با نانوایی‌های متخلف، سهمیه آرد آنها کسر و یا قطع شد و تعدادی از واحدها نیز پلمپ شدند.

سرپرست فرمانداری اهواز با انتقاد از عملکرد ضعیف اتحادیه نانوایان اهواز تاکیدکرد: آمارهای این اتحادیه دارای اشکال است و باید در اطلاعات ارائه شده، تجدید نظر شود.

وی در پایان با اشاره به فروش غیر مجاز آرد و دیگر تخلفات از سوی برخی از نانوایی‌ها بیان‌داشت: شبکه فروش آرد باید به صورت جدی نظارت را در دستور کار قرار دهد و با متخلفان برخوردقانونی شود.