ورزشکاران قهرمان باید به الگویی برای جوانان تبدیل شوند/ همه دستگاه‌ها برای شکل‌گیری ورزش همگانی و قهرمانی در استان وارد میدان شوند
ورزشکاران قهرمان باید به الگویی برای جوانان تبدیل شوند/ همه دستگاه‌ها برای شکل‌گیری ورزش همگانی و قهرمانی در استان وارد میدان شوند

استاندار خوزستان گفت: مدیران بخش‌ها باید امکانات لازم را برای ورزشکاران فراهم کنند؛ زمانی که ورزشکاران مورد تکریم و احترام واقع شوند، نوجوانان ما نیز به این سمت‌و‌سو گرایش پیدا می‌کنند.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، جلسه شورای ورزش و جوانان استان امروز سه‌شنبه ۹ اسفندماه به ریاست علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان برگزار شد.

استاندار خوزستان در ابتدای این نشست با تأکید بر ضرورت شکل‌گیری ورزش قهرمانی و همگانی در استان اظهار داشت: همه دستگاه‌ها برای شکل‌گیری ورزش همگانی و قهرمانی در استان وارد میدان شوند؛ هیچ دستگاهی در استان نباید وجود داشته باشد که امکاناتش را برای توسعه ورزش همگانی وارد صحنه نکرده باشد.

حسینی محراب با بیان اینکه برنامه ورزش همگانی در سطح پارک‌ها و اماکن برگزار شود؛ بیان داشت: اداره کل تربیت بدنی استان با مدیران تربیت بدنی دستگاه‌ها جلساتی تشکیل دهند و ظرفیت‌های موجود هر دستگاه را وارد صحنه کنند تا همه فرزندان استان در همه شهر‌ها و روستا‌ها از این ظرفیت‌ها بهره ببرند.

وی عنوان داشت: ورزش‌های قهرمانی با ورزش‌های همگانی متفاوت است؛ ورزشکاران قهرمان باید به الگویی برای جوانان تبدیل شوند.

استاندار خوزستان افزود: مدیران بخش‌ها باید امکانات لازم را برای ورزشکاران فراهم کنند؛ زمانی که ورزشکاران مورد تکریم و احترام واقع شوند، نوجوانان ما نیز به این سمت‌و‌سو گرایش پیدا می‌کنند.

حسینی محراب ادامه داد: مسئولان تربیت بدنی و حامیان مالی برای جلوگیری از سقوط تیم‌های فوتبال صنعت نفت و نفت مسجد سلیمان وارد میدان شوند و با همت بازیکنان وضعیت این دو تیم را تغییر دهند.

وی با بیان اینکه سهم ورزش از بودجه به صورت کامل داده شود؛ ابراز داشت: شهرداری و شورای شهر باید در کنار تربیت بدنی قرار گیرند و چهره شهر را با وسایل تربیت بدنی تغییر دهند؛ همچنین دستگاه‌های ورزشی موجود در پارک‌ها باید بهسازی و جایگزین شوند.

استاندار خوزستان در پایان گفت: هزینه‌های مربوط به پروژه‌های ورزشی باید با نظارت سازمان برنامه و بودجه، دستگاه‌های مجری و استانداری باشد.