راه اندازی شرکت پالایش گاز هویزه خلیج فارس با حضور رئیس جمهور
راه اندازی شرکت پالایش گاز هویزه خلیج فارس با حضور رئیس جمهور

شرکت پالایش گاز هویزه خلیج فارس به منظور جمع آوری گاز‌های حاصل از فرآورش نفت امروز با حضور رئیس جمهور راه اندازی می‌شود.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از صداوسیما،  یکی از طرح‌هایی که قرار است امروز در سفر رئیس جمهور به خوزستان راه اندازی شود پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس است که برای اجرای این پالایشگاه بیش از یک میلیون و ۳۳۸ هزار یورو اعتبار ارزی و بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال اعتبار ریالی هزینه شده است.

در این پالایشگاه، روزانه، ۹۷ هزار بشکه معادل هفت هزار و ۳۱۸ تن گاز طبیعی، ۶ هزار و ۶۴۹ تن گاز شیرین و ۴۱ تن گوگرد جامد تولید خواهد شد.

افتتاح این طرح کمک بزرگی در جمع‌آوری و بازیابی گاز‌های مشعل‌های غرب کارون می‌کند و در کاهش آلودگی شهر اهواز و مناطق اطراف آن بسیار اثر‌گذار است و از خروج مقادیر زیادی ارز و سرمایه از کشور جلوگیری خواهد کرد.

هدف از احداث این پالایشگاه تامین خوراک مجتمع های پتروشیمی بندر امام خمینی خواهد بود و گازهای سبک و تصفیه شده نیز برای تامین گاز کشور به شبکه سراسری گاز ارسال می شود و همچنین گوگرد گرانول شده نیز از تولیدات کارخانه خواهد بود که میتواند در صنایع شیمیایی و کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.

شرکت پالایش گاز هویزه خلیج فارس در زمینی به مساحت ۲۲۰ هکتار و در جنوب غربی شهر اهواز و در ۶۰ کیلومتری شهرستان هویزه واقع شده است این پالایشگاه به منظور جمع آوری گاز‌های حاصل از فرآورش نفت در مناطق جفیر و اروندان تاسیس شد.