سه مخزن آب با ظرفیت ۲۶ میلیون لیتر در پایانه مرزی شلمچه احداث شد
سه مخزن آب با ظرفیت ۲۶ میلیون لیتر در پایانه مرزی شلمچه احداث شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: با برنامه ریزی انجام شده، سه مخزن ذخیره آب با ظرفیت ۲۶ میلیون لیتر در پایانه مرزی شلمچه احداث شد و در مدار بهره برداری قرار گرفت تا مشکلی در تامین آب آشامیدنی زائران اربعین حسینی در سال جاری در این پایانه مرزی وجود نداشته باشد.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از ایرنا، محمدرضا کرمی‌نژاد روز شنبه در بازدید از اقدامات شرکت آب و فاضلاب خوزستان برای خدمات رسانی به زئران اربعین حسینی (ع) اظهار کرد: باتوجه به شرایط هوایی و وجود گرما شرایط پایداری آب در ۲ پایانه مرزی و گذرگاه اربعین حسینی در استان در دستور کار است.

وی ادامه داد:با احداث سه مخزن ذخیره آب به ظرفیت ۲۶ میلیون لیتر در پایانه مرزی شلمچه در یک سال گذشته تلاش شد تا هیچ مشکلی در تامین آب آشامیدنی زائران اربعین در شلمچه وجود نداشته باشد و خط توزیع آب مواکب نیز در حال تعویض است تا از پایداری آب با کیفیت اطمینان خاطر داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان بیان کرد: با توجه به گرمای هوا از سال گذشته یک مخزن بتنی ۲۵ میلیون لیتری ذخیره آب در خرمشهر و ۲ مخزن نیم میلیون لیتری پیش ساخته فولادی در تاسیسات تقویت فشار در مرز شلمچه نصب شده تا توزیع و ذخیره آب بین مواکب اربعین به صورت پایدار انجام شود.

وی با اشاره به مشکل چندین ساله زائران اربعین حسینی در تامین آب بعد از پایانه‌های مرزی افزود: شرایط پایداری آب به گونه‌ای مدیریت شده که با اجرای خط ۳۱۵ به طول سه کیلومتر برای تفکیک آب آشامیدنی مواکب از روستاها هیچ مشکلی در تامین آب آشامیدنی اهالی روستاهای شلمچه و زائران اربعین وجود نداشته باشد ضمن اینکه برای تامین آب پایدار در مواکب و پایانه مرزی عراق نیز اقدامات موثری در حال انجام است.

کرمی نژاد گفت: ساخت لاگن‌های ته نشینی با هدف جمع آوری پساب فاضلاب شلمچه در دستور کار قرار گرفته است و با یک کار جهادی ۲ لاگن ساخته شده تا درمجموع با وجود سه لاگن در بخش فاضلاب، مشکلی در جمع آوری پساپ فاضلاب در پایانه مرزی شلمچه نداشته باشیم.

به گزارش عصر خوزستان،  نشست ستاد اربعین استان خوزستان در شلمچه با حضور احمد وحیدی وزیر کشور در جریان دومین سفر هیات دولت به استان خوزستان برگزار شد که وزیر کشور در این نشست بر تامین آب پایدار در در ۲ گذرگاه اربعین چذابه و شلمچه تاکید کرد.  براساس تقویم رسمی کشور ۱۵ شهریور ۲۰ صفر اربعین حسینی است.  شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه اربعین حسینی در استان خوزستان هستند.