جانشین فرماندهی مرزبانی فراجا: جلوگیری از ورود کالای قاچاق وظیفه همه دستگاه‌ها است
جانشین فرماندهی مرزبانی فراجا: جلوگیری از ورود کالای قاچاق وظیفه همه دستگاه‌ها است

جانشین فرماندهی مرزبانی فراجا با اشاره به آسیب‌های ناشی از ورود کالای قاچاق به اقتصاد ملی و اشتغال بیان‌کرد: جلوگیری از ورود کالای قاچاق وظیفه همه دستگاه‌ها است و مرزبانی از همه توان خود برای مقابله با کالای قاچاق بهره خواهد برد.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از روابط عمومی فرماندهی مرزبانی و دریابانی خوزستان ، سردار جلال ستاره در نشست کمیسیون اطلاعات و عملیات مرزبانی فراجا در ستاد پایگاه دریابانی ماهشهر افزود: نباید اجازه دهیم به چرخه تولید داخلی آسیبی وارد شود چرا که قاچاق در نهایت واحدهای تولیدی را تعطیل و چرخ‌های اقتصاد داخلی را از حرکت باز می‌دارد.

وی در ادامه با تاکید بر رعایت نکات ایمنی و حفاظتی در اجرای ماموریت‌های مرزی و دریایی گفت: در اجرای ماموریت‌های مرزی و اقدامات عملیاتی، استفاده ازهمه تجهیزات ایمنی الزامی است و تمامی کارکنان می‌بایست مساله ایمنی را نصب‌العین خود قرار دهند.

جانشین فرماندهی مرزبانی فراجا افزود:یکی از نعمت‌هایی که با توکل به خداوند متعال و به برکت رهبری مقتدر و تلاش‌های مرزبانان برای ملت ایران به‌وجود آمده، امنیت مطلوب و پایدار در مرزهای دریایی و خشکی است که رضایت عموم مردم نشانگر این موضوع بوده و باید این هوشیاری و تیزبینی، مستمر باشد.

سردار ستاره با تاکید بر حفظ آمادگی همه جانبه با قاچاق کالا و سوخت در مناطق ساحلی و آبهای سرزمینی شمال غرب خلیج فارس اظهار کرد: افزایش میزان کشفیات کالای قاچاق در ماه‌های اخیر نشان می‌دهد ماموران دریابانی تلاش درخور تحسین داشته‌اند.

وی گفت: نباید اجازه داد قاچاقچیان به اهداف خود برسند و اقتصاد کشور را با چالش رو به‌رو کنند، هرچه تلاش‌ها بیشتر شود امنیت اقتصادی کشور ارتقا می‌یابد.

در این نشست که با محوریت مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با حضور فرماندهان دریابانی خوزستان و ماهشهر برگزار شد راهکارها و روش‌های موثر برای مقابله اثرگذارتر با پدیده قاچاق مورد بررسی قرار گرفت.

استان خوزستان با گستره ۷۰۰کیلومتر مرز زمینی، دریایی و آبراهی، همواره در معرض قاچاق کالا و سوخت بوده است.

سال جاری دست کم ۲۸ فروند شناور باری و تجاری حامل کالای قاچاق به خصوص وسایل خانگی و سوخت در مناطق ساحلی و آبراهی خوزستان و آبهای سرزمینی شمال غرب خلیج فارس توقیف شده است.