سوخت مورد نیاز مصارف کشاورزی در منطقه آبادان تامین شد
سوخت مورد نیاز مصارف کشاورزی در منطقه آبادان تامین شد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان از تامین یک میلیون و ۴۰۶ لیتر سوخت برای مصارف کشاورزی در منطقه آبادان خبر داد و گفت: سوخت مورد نیاز مصارف کشاورزی در منطقه آبادان به صورت مطلوب تأمین شد.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان، محمد بنی سعید روز یکشنبه افزود: کشاورزان می‌توانند از طرق سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی (سدف) به نشانی اینترنتی Newtejaratasan.niopdc.ir نسبت به ثبت درخواست سوخت مورد نیاز خود اقدام کنند.

وی اظهار کرد: کشاورزان پس از اتمام مراحل ثبت درخواست خود می‌توانند با مراجعه به عاملان توزیع فرآورده‌های نفتی نسبت به دریافت سوخت مورد نیاز خود اقدام کنند.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان، سوخت نفتگاز مورد نیاز بخش کشاورزی شهرهای آبادان، چوئبده، اروندکنار، خرمشهر، شادگان، دارخوین، هندیجان، ماهشهر، سربندر، امیدیه و آغاجاری را تامین می‌کند.

حدود ۶ میلیون مترمکعب گاز سی ان جی در نخستین ماه امسال در منطقه آبادان مصرف شد 

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان گفت: میزان مصرف این سوخت پاک در فروردین ماه امسال به میزان ۶ میلیون مترمکعب بوده که این میزان مصرف سوخت سی‌ان‌جی در سطح منطقه باعث صرفه‌جویی در مصرف بیش از ۶۰۰ هزار لیتر سوخت بنزین شده است.

وی افزود: منطقه آبادان دارای ۲۰ جایگاه تک‌ منظوره سی‌ان‌جی و ۱۶ جایگاه دومنظوره مایع و سی‌ان‌جی است که وظیفه توزیع این سوخت پاک به شهروندان و هموطنان را برعهده دارد.

سوخت هواپیماهای مسافربری از مراکز سوختگیری منطقه آبادان 

بنی‌سعید اظهارکرد: در نخستین ماه سال جاری حدود یک میلیون لیتر سوخت هوایی از مبدا مراکز سوختگیری هواپیمایی منطقه آبادان در شهرهای آبادان و ماهشهر به ناوگان حمل و نقل هوایی توزیع شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به میزان ۲.۷ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه سوخت هوایی بالگردهای هلال احمر، هوانیروز سپاه، نیروی دریایی ارتش و نیروی انتظامی در کنار سوخت مورد نیاز هواپیماهای مسافربری در مرکز سوختگیری هواپیمایی فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان تأمین و ذخیره‌سازی شده است، افزود: با تلاش شبانه‌روزی کارکنان مرکز سوختگیری هواپیمایی این منطقه، سوخت هوایی ATK (jet a۱) این پروازها بدون هیچگونه وقفه‌ای تامین می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان گفت: به طور معمول تعداد پروازهای فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان شامل هواپیما و بالگرد حدود ۶ پرواز داخلی و از مبدا فرودگاه ماهشهر سه پرواز در روز است که در فروردین ماه امسال تعداد ۲۳۷ پرواز انجام شده است.

وی افزود: این مراکز سوختگیری هر کدام با داشتن واحدهای سوخت‌رسان با ظرفیت‌های ۴۵ و ۲۰ هزار لیتری و مخازنی با ظرفیت ذخیره‌سازی مناسب وظیفه سوخت‌رسانی به ناوگان هواپیمایی کشور در فرودگاه بین‌المللی آیت الله جمی آبادان و فرودگاه ماهشهر را برعهده دارند.

بنی‌سعید بیان کرد: پروازها از فرودگاه بین‌المللی شهر آبادان و ماهشهر در فرودین ماه به مقاصد مشهد، تهران، شیراز ، اصفهان و کیش انجام شده است.