پیام تبریک استاندار خوزستان به مناسبت آغاز دهه کرامت و فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر
پیام تبریک استاندار خوزستان به مناسبت آغاز دهه کرامت و فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر

به مناسبت فرارسیدن دهه کرامت ، میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر استاندار خوزستان در پیامی این روز را تبریک گفت.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

دهه اول ذی القعده، به یُمن میلاد با سعادت سه نور ثاقب و درخشان از سلاله مطهر امام موسی کاظم (ع) و به تبعیت از سیره کریمانه این اولیای بزرگوار الهی، به مظهر و مجلای اسم اعظم کریم خداوندی، مزین گشته است.

سه شعله روشنی که فانوس دل‌های شیعیان و مردم ایران را نورافشانی می‌کنند و مضجع و بارگاه قدسی شان ملجاء دلدادگان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، هدایت الهی و کانون تشعشع انوار نورانی امامت و ولایت به سراسر عالم است.

اول ماه ذی القعده مصادف با میلاد حضرت فاطمه معصومه (س)، فرصتی مغتنم برای تعظیم به این بانوی بزرگوار و تکریم دختران پاک سرشت میهن مهربانی‌ها، ایران اسلامی است.

در روزگاری که دشمنان قسم خورده اسلام، به نام زن، با استفاده ابزاری از او، زن را تحقیر و در حق او ظلم می کنند، به نام زندگی، با مشابه‌سازی‌ زنان با مردان، شأن و ارزش زن را تنزل می دهند و حق زندگی با آرامش را از آنها می ستانند و به نام آزادی، به دنبال ولنگاری هستند و آزادگی زنان را سلب می کنند، تجلیل از حضرت معصومه (س) و تکریم مقام دختر نمایان گر این است که زن در دیدگاه اسلام چه جایگاه والایی دارد و دین مقدس اسلام، نخستین مکتب طرفدار زن و عمل‌کننده به مفهوم زندگی و آزادی برای زنان است.

بی شک دختران امروز و مادران فردا که نقش تعیین کننده ای در سرنوشت فرهنگی و اندیشه ایران قوی دارند، با تاسی از اسطوره علم و عفاف حضرت فاطمه معصومه (س) و با الگوپذیری از ایشان در زمینه تعالی معنوی، اخلاقی و علمی نسل های آینده گام بر می دارند.

اینجانب ضمن تبریک فرارسیدن ولادت خجسته حضرت فاطمه معصومه (س) و آغاز دهه کرامت به عموم شیعیان، روز دختر را به تمامی دختران سرزمین مان به ویژه دختران نجیب و عفیف خوزستانی تبریک و تهنیت عرض نموده و از خداوند متعال سلامتی و پیروی از سیره اهل بیت علیه السلام را برای همگان خواستارم.

علی اکبر حسینی محراب

استاندار خوزستان