پیام تبریک استاندار خوزستان به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد با سعادت امام رضا (ع)
پیام تبریک استاندار خوزستان به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد با سعادت امام رضا (ع)

به مناسبت فرا رسیدن میلاد امام رضا (ع) استاندار خوزستان در پیامی این روز را تبریک گفت.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خوزستان ، متن پیام به شرح زیر است

مردم استان خوزستان از روز اوّل، محبّت اهل بیت علیهم‌السّلام را در دل خود پروراندند. من نکته‌ای را به شما بگویم. ملت ایران، مکتب اهل بیت را از دو جا گرفته است. در واقع، همه ملت ایران برای تشیّع، وامدار دو مجموعه انسانی هستند: یکی اهواز است و یکی جبل عامل.  حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی )  حمد و سپاس به جای می آوریم خداوند عزوجل را، به موجب اینکه خاک میهن مان قرن هاست به میزبانی وجود ملکوتی امام مهربانی ها، امام رضا (ع) مفتخر شده است.

امام رضا(ع) همه جا مدافع اصول و مبانی اسلام است، او پیوسته بر وفق موازین اسلامی عمل می کنند و همه جا از حق ولایت خود و پدران خود دفاع می کنند.

الگوی بزرگ صبر و قهرمان مقاومت و اهل حلم و شکیبایی بودند. افرادی نسبت به ایشان بی احترامی می کردند اما این بزرگوار در برابر آنها خاموشی را انتخاب می نمودند و با مردم در تعاملات اجتماعی به نیکوترین صورت برخورد می کردند. این سیره چنان نیکو بود که با الگو قرار دادن ایشان می توانیم روش صحیح برخورد اسلامی با افراد گوناگون را بیاموزیم.

به راستی کجا می توان یافت کسی را که این همه آداب دین را در زندگی و برخوردهای خود مراعات نموده باشد، جز حضرت امام رضا (ع) و امامان دیگر که از این تبارند.

اینجانب سالروز ولادت باسعادت آفتاب عالمتاب سرزمین ایران و نگین خراسان، شمس‌الشموس، ثامن‌الحجج حضرت علی بن موسی الرضا علیه‌السلام را به مردم ولایتمدار استان خوزستان، دروازه ورود تشیع به ایران تبریک و شادباش عرض نموده و آرزوی توفیق روز افزون در پناه آن امام همام را برای همگان از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

علی اکبر حسینی محراب

استاندار خوزستان