در بازار های بین المللی خرمای خوزستان کم رقیب است
در بازار های بین المللی خرمای خوزستان کم رقیب است

ارائه محصولات غذایی بویژه خرما مطابق با استانداردهای جهانی می تواند جایگاه بسیار بهتری را به تولیدکنندگان این حوزه بدهد زیرا محصولات خوزستان به ویژه خرما در بازارهای بین اللملی کم رقیب است.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های استان خوزستان، مدیر عامل این شرکت در بازدید از اولین پاویون تخصصی انجمن ملی خرمای ایران که در نمایشگاه مواد غذایی اگروفورد ۲۰۲۳ برگزار شده بود با بیان مطلب فوق به اهمیت و ضرورت حضور فعالان حوزه تولید و بسته بندی خرما در نمایشگاه برای معرفی ظرفیت های استان خوزستان اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت های کم نظیر خوزستان در صنایع غذایی بویژه خرما بخوبی استفاده کرد زیرا در بخش صادرات و بازارهای جهانی طالبان فراوانی دارند.

مهندس مهدی پور در ادامه با اشاره به اینکه لازم است در خصوص صادرات مواد غذایی توجه و اهتمام جدی تری شکل بگیرد افزود: استفاده از ظرفیت نمایشگاهی برای معرفی محصولات غذایی بویژه خرما می تواند شرایط بهتری را پیش روی تولیدکنندگان و صادر کنندگان این محصول با ارزش قرار دهد.

وی در ادامه گفت: شهرک ها و نواحی صنعتی استان دارای زمینه بسیار خوبی برای فعالیت واحدهای تولیدی مرتبط با صنایع غذایی بویژه خرماست که می توانند از این ظرفیت بهره مند شوند.

وی ضمن بازدید از غرفه های ۵ واحد بسته بندی خرمای خوزستان که در نمایشگاه شرکت کرده بودند اظهار داشت: جا دارد از واحدهای بسته بندی خرما که در این نمایشگاه با اهمیت شرکت فعالانه داشتند تشکر و قدر دانی نمود.

شایان ذکر است که نمایشگاه از ۲۶ لغایت ۲۹ خرداد ماه از ساعت ۱۵ الی ۱۸ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران-سالن میلاد بر گزار شده است.