بانوی مرگ مغزی اهوازی سفیر زندگی شد
بانوی مرگ مغزی اهوازی سفیر زندگی شد

مدیر مرکز فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه جندی شاپور اهواز گفت: بانوی ۲۵ ساله مرگ مغزی اهل اهواز با اهدای عضو به سه نفر جان دوباره بخشید.

به گزارش عصر خوزستان: دکتر جواد شریعتی پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این بانوی جوان به دنبال بروز عارضه مغزی، با وجود تلاش پزشکان معالج دچار مرگ مغزی شد که با رضایت خانواده وی، عمل اهدای عضو در بیمارستان گلستان اهواز انجام و به سه بیمار مبتلا به نارسایی کبد و کلیه، زندگی دوباره بخشید.

وی افزود: با وجود روحیه‌ ایثار در میان شهروندان خوزستانی، ترویج فرهنگ اهدای عضو، روز به روز در حال ارتقا و جایگاه رسانه‌ها در تحقق این مساله بسیار کلیدی و حیاتی است.

دکتر شریعتی با اشاره به اهداف چندگانه مرکز مدیریت پیوند دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزش مدیریت ارگان‌های پیوندی، ارتباط موثر با رسانه‌ها، توسعه مرکز پیوند و فراهم کردن شرایط پیوند ارگان‌های بیشتر در آینده نزدیک، در دستور کار امسال قرار دارد.

بر اساس این گزارش از ابتدای سال جاری تا کنون پنج عمل اهدای عضو در خوزستان انجام شده و آمار رضایت به اهدا در بین شهرهای با آمار پایین در سال گذشته روبه افزایش است.