نوبت دوم آزمون سراسری با رقابت بیش از ۶۸ هزار داوطلب خوزستانی
نوبت دوم آزمون سراسری با رقابت بیش از ۶۸ هزار داوطلب خوزستانی

دبیر ستاد آزمون استانی خوزستان از برگزاری آزمون سراسری نوبت دوم سال ۱۴۰۲ در خوزستان با حضور بیش از ۶۸ هزار داوطلب در روز‌های ۱۴ و ۱۵ تیرماه خبر داد.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از خبرگزاری صداوسیما استان خوزستان ، رحیم پیغان گفت: ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر از این تعداد دختر و ۲۴ هزار و ۹۲۳ نفر پسر هستند که در گروه‌های علوم تجربی، زبان خارجه، علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی و هنر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی افزود: داوطلبان گروه‌های آموزشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی و هنر صبح و عصر روز چهارشنبه و گروه‌های علوم تجربی و زبان‌های خارجی صبح و عصر روز پنجشنبه، آزمون خود را برگزار می‌کنند.

پیغان با بیان اینکه آزمون سراسری نوبت دوم سال ۱۴۰۲ در ۴۶ حوزه برگزار می‌شود، اظهارکرد: در این رویداد دانشگاه شهید چمران اهواز میزبان ۱۰ هزار و ۵۰۰ دواطلب است که از این تعداد پنج هزار و ۸۰۸ نفر دختر و چهار هزار و ۹۶۲ نفر پسر هستند.

دبیر ستاد آزمون استانی خوزستان بیان کرد: دانشگاه شهید چمران اهواز در این رویداد میزبان چهار هزار داوطلب در گروه علوم تجربی، یک هزار و ۷۰۶ نفر در گروه زبان خارجه، چهار هزار و ۱۰ نفر در گروه علوم انسانی، ۲ هزار و ۱۷۸ نفر در گروه علوم ریاضی و فنی و ۷۸۴ نفر در گروه هنر است.

وی ادامه داد: دانشکده‌های ادبیات و علوم انسانی، علوم تربیتی و روان‌شناسی، الهیات و معارف اسلامی، اقتصاد و علوم اجتماعی، علوم کشاورزی، عمران و معماری و مهندسی حوزه‌های آزمون این دانشگاه هستند.

پیغان گفت: علاوه بر دانشگاه شهید چمران اهواز، آموزشکده فنی شهید چمران اهواز، جهاد دانشگاهی اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور شهرستان اهواز میزبان داوطلبان خواهند بود.

وی درخصوص برپایی باجه‌های رفع نقص آزمون نیز بیان کرد: باجه‌های رفع نقص آزمون سراسری نوبت دوم سال ۱۴۰۲ از صبح روز چهارشنبه ۱۴ تیرماه در دانشگاه شهید چمران اهواز برپا است.

آزمون سراسری نوبت اول سال ۱۴۰۲ از ۲۹ تا ۳۰ دی‌ماه سال ۱۴۰۱ با حضور ۶۲ هزار و ۵۵۸ داوطلب خوزستانی برگزار شد