مصوبه‌های ستاد مدیریت بحران خوزستان برای روز‌های گرم
مصوبه‌های ستاد مدیریت بحران خوزستان برای روز‌های گرم

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان مصوبه‌های این ستاد برای تاب آوری شهروندان در روز‌های گرم را تشریح کرد.

به گزارش عصر خوزستان و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، علی کرم پور درخصوص شیوه نامه‌های مدیریت بحران استانداری خوزستان برای تاب آوری شهروندان در روز‌های گرم گفت: باتوجه به پیش بینی‌های سازمان هواشناسی کشور و اداره کل هواشناسی خوزستان مبنی بر وقوع گرمای جهانی، جلسه‌هایی باحضور همه دستگاه‌های اجرایی شامل؛ آب و فاضلاب، شهرداری، توزیع برق، علوم پزشکی، اورژانس و… به منظور ابلاغ دستور‌های لازم برای آمادگی کامل در روز‌های گرم برگزار شده است.

وی افزود: براساس شیوه نامه‌های ابلاغی، شرکت‌های توزیع برق خوزستان موظف شدند برای رفاه حال مردم با تقویت پست‌ها و شبکه‌های برق، از قطع برق با برنامه ریزی قبلی پیشگیری کنند که خوشبختانه از آغاز موج گرما تاکنون جز در مواردی که حوادثی در شبکه رخ داد، شاهد پایداری برق هستیم.

 

کرم پور تامین آب مورد نیاز و جلوگیری از قطع آب را از دیگر مصوبه‌های مدیریت بحران استانداری خوزستان عنوان کرد و ادامه داد: در روز‌هایی که وقوع دما‌های بالای ۵۰ درجه از سوی اداره کل هواشناسی خوزستان پیش بینی می‌شود، به منظور پایداری شبکه برق و رفاه حال شهروندان، با دستور استاندار تصمیم مبنی بر کاهش ساعت اداری یا تعطیلی گرفته خواهد شد.

 

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان با بیان اینکه علوم پزشکی موظف به ارائه توصیه‌های بهداشتی متناسب با شرایط آب و هوایی هستند، اضافه کرد: اورژانس و هلال احمر نیز وظیفه دارند با راه اندازی پایگاه‌ها در نقاط پرتردد شهر، خدمات رسانی کنند، همچنین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی باید آمادگی لازم را برای مواجه با حوادث و خدمت رسانی به مردم داشته باشند.

 

این مقام مسئول افزایش فضای سبز را از دستور‌های ابلاغی به شهرداری عنوان کرد و گفت: درحال حاضر ۲ دستگاه آبسردکن سازه‌ای مجهز به سیستم تصفیه آب و لیوان یکبار مصرف در خیابان سلمان فارسی به عنوان هسته مرکزی شهر اهواز فعال اس.

 

کرم پور افزود: باتوجه به اینکه گرمای امسال جهانی است، به بیماران قلبی-عروقی، افراد کهنسال و در معرض خطر توصیه می‌شود به منظور حفظ سلامت خود در روز‌های گرم از تردد غیر ضروری خودداری کنند.