پیش بینی عبور اتباع خارجی بیش از ۳۲ کشور از مرز چذابه برای اربعین حسینی
پیش بینی عبور اتباع خارجی بیش از ۳۲ کشور از مرز چذابه برای اربعین حسینی

فرماندار دشت آزادگان: اتباع خارجی بیش از ۳۲ کشور درصورت تائید نهایی مرکز و تعیین مرز چذابه برای تردد، امسال از این مرز به کربلا مشرف خواهند شد.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، حمید سیلاوی در حاشیه بازدید از مرز چذابه به همراه معاون سازمان مهاجرت کشور با بیان اینکه پیگیر تردد اتباع خارجی از مرز چذابه در اربعین حسینی امسال هستیم، گفت: اتباع خارجی بیش از ۳۲ کشور درصورت تائید نهایی مرکز و تعیین مرز چذابه برای تردد، امسال از این مرز به کربلا مشرف خواهند شد.

وی لازمه انتخاب مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در مراسم بزرگ اربعین حسینی تامین امکانات و رفاه بیشتر عنوان کرد و افزود: هماهنگی‌های لازم از سوی وزارت کشور و بازدید‌های مستمر مسئولان کشوری و استانی از این مرز برای آماده سازی فضای استقبال شایسته از زائران اربعین حسینی انجام شده است.

سیلاوی با بیان اینکه پیش از این در مراسم اربعین حسینی اتباع خارجی در استان خوزستان تنها از مرز شلمچه امکان تردد داشتند، ادامه داد: وضعیت کنونی پایانه مرزی چذابه و امکانات ویژه موجود در این مرز برای استقبال از زائران اباعبدالله الحسین (ع) در حوزه زیرساخت و همچنین محل‌های تردد زائران اربعین حسینی با توجه به گرمای هوا در حال اصلاح، تکمیل و بهسازی است و تلاش داریم بهترین شرایط را برای رفاه حال زائران ایجاد کنیم.

فرماندار شهرستان دشت آزادگان می‌گوید: طرح‌های جدید پیشنهادی برای باز کردن گره‌های ترافیکی و کاهش تجمع انسانی در مراسم اربعین امسال ارائه شده که این مشکلات امسال نسبت به سال‌های قبل بهتر و روانتر خواهد شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: هماهنگی و همکاری خوبی میان استان خوزستان و کشور عراق برای برگزاری مراسم پیاده روی اربعین حسینی وجود دارد و تلاش می‌شود مشکلات مربوط به پایانه مرزی عراق و گذرنامه نیز برطرف شود.