ثبت نام زائران اربعین در سامانه سماح آغاز شد/ بازگشت نخستین زائران حرم مطهر زینب(س)
ثبت نام زائران اربعین در سامانه سماح آغاز شد/ بازگشت نخستین زائران حرم مطهر زینب(س)

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از آغاز ثبت نام زائران اعزام به راهپیمایی اربعین حسینی خبر داد و گفت: دومین کاروان زیارتی سفر به سوریه حدود ساعت ۱۸:۳۰ امروز به این کشور اعزام و نخستین کاروان اعزامی این سفر معنوی حدود ساعت ۲۳ امشب راهی ایران خواهند شد.

به گزارش عصر خوزستان به نقل ایرنا، حمیدرضا محمدی با تاکید بر اینکه براساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته از این پس سه شنبه هر هفته هواپیمایی کاسپین کاروان زائران ایرانی را به سوریه منتقل کرده و زائران باقی مانده هفته قبل را برمی گرداند، اظهار داشت: مبلغ اقامت ۷ روزه در سوریه نیز ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

وی با تاکید براینکه از سرگیری اعزام زائران ایرانی به سوریه در پی سفر رییس محترم جمهوری به این کشور و امضا تفاهمنامه و رفع مشکلات موجود اتفاق افتاده است، گفت: امروز دو کاروان در قالب ۸۵ زائر راهی سوریه می شوند.

محمدی با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد هزینه های دریافتی مربوط به پرواز رفت و برگشت است، ادامه داد: برهمین اساس به دنبال افزایش ظرفیت و استفاده از ایرلاین های دیگری نیز برای افزایش اعزام هرچه بیشتر زائران به سوریه هستیم.

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت اظهارداشت: بر اساس امضاء تفاهمنامه ایران و سوریه قرار است در حال حاضر به صورت سالانه ۵۰ هزار نفر اعزام شوند، البته اعزام این تعداد برای شروع کار است و ان شاالله با افزایش ظرفیت روبرو خواهیم شد.

محمدی در خصوص عاشقان اعزام به سفر معنوی اربعین حسینی نیز گفت: ثبت نام کنندگان در سامانه سماح باید با دقت مشخصات فردی خود را ثبت کرده و زمان و مرز خود برای خروج از ایران و ورود به خاک عراق را مشخص کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم می توانند با ورود به این سامانه به صورت ۲۴ ساعت نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند، اظهار داشت: در حال حاضر هیچگونه محدودیت زمانی برای ثبت نام در سامانه سماح اعلام نشده و مردم می توانند در این سامانه نام نویسی کنند.