خریداری ۷۰ دستگاه اتوبوس و میدل باس برای اهواز
خریداری ۷۰ دستگاه اتوبوس و میدل باس برای اهواز

رئیس شورای شهر اهواز گفت: با استفاده از اوراق مشارکت می‌توان ۷۰ دستگاه اتوبوس و میدل باس به منظور توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی شهری خریداری کرد.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از باشگاه خبرنگاران، سیاوش محمودی گفت: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۲۹ دستگاه اتوبوس خریداری شد و توسعه و نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیز در دستور کار قرار گرفت.

او می‌گوید: پارسال بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت از دولت دریافت کردیم و در این جلسه موضوع خرید آن‌ها از طریق یک شرکت تامین کننده و پذیرنده اوراق مورد بررسی و با رای اعضا شورا به تصویب رسید.

به گفته محمودی؛ با این میزان اوراق مشارکت می‌توان حدود ۶۰ تا ۷۰ دستگاه اتوبوس یا میدل‌باس خریداری و به ناوگان حمل و نقل عمومی اهواز اضافه کرد.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: در این جلسه مصوب شد ۷ دستگاه شامل؛ فنیشر، آسفالت تراش و غلطک با مبلغ ۴۰ میلیارد تومان توسط سازمان عمران شهرداری خریداری و به عنوان ۲ گروه کامل در آسفالت معابر به کار گرفته شوند.

این مقام مسئول می‌گوید: پارسال حدود ۴۰ دستگاه برای سازمان خدمات موتوری خریداری و در این جلسه شورا مصوب شد تجهیزات کاربری آن‌ها شامل؛ ۱۷ نوع در حوزه خدمات شهری مانند رُفت و روب، جمع‌آوری پسماند و نظایر آن خریداری و در حوزه مربوطه فعال شوند