صدور ۳ هشدار هواشناسی در خوزستان
صدور ۳ هشدار هواشناسی در خوزستان

اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به تداوم توده هوای گرم، رطوبت و شرجی و وزش باد‌های متوسط تا نسبتا شدید و افزایش ارتفاع موج هشدار نارنجی وزرد صادر کرد.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از صدا و سیما، مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت:استقرار توده هوای گرم و وقوع دما‌های ۴۹ درجه و بالاتر و همچنین افزایش رطوبت و شرجی و تزریق رطوبت از خلیج فارس از فردا دوشنبه تا پایان روز جمعه احساس خواهد شد.

سبزه زاری همچنین افزود: از ظهر دوشنبه تا اواخر وقت دوشنبه شاهد افزایش گرادیان فشار سطح زمین و وزش باد‌های متوسط تا نسبتا شدید در استان خواهیم بود.

وی افزود: این شرایط موجب وزش باد متوسط تا نسبتا شدید واحتمال وقوع غبار محلی و موقتی طی ساعاتی از بعدازظهر‌ها خواهد شد.

سبزه زاری گفت: در این مدت احتمال کاهش دید افقی و افت کیفیت هوا و افزایش غلظت آالینده‌های گرد و غبار، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و سست، احتمال سقوط تابلو‌های تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان همچنین با اعلام هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد گفت: از اوایل روز دوشنبه ۱۴۰۲/۵/۲۳ تا اواخر وقت روز دوشنبه شاهدوزش باد متوسط و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی جنوبی، وجنوب غرب استان خواهیم بود.

وی افزود: در این شرایط احتمال غرق شدن شناگران و شناور‌های سبک، تفریحی، احتمال اختالل در ورود و خروج شناور‌ها به بندرگاه، احتمال پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی وجود دارد و توصیه می‌شود از عملیات تفریحی، بویژه غواصی و شنا، محدودیت در سفر‌های دریایی با شناور سبک، محدودیت در فعالیت‌های دریایی از جمله ورود و خروج کشتی به بنادر و احتیاط در صیادی بویژه در فراساحل احتیاط شود.